Міжнародний автомобільний пункт пропуску “Нижанковичі – Мальховичі” запрацює у найближчі пів року.
У вересні 2021 року разом з тодішньою воєводою Підкарпатською Евою Леніарт ми заклали капсулу будівництва. Сьогодні з новопризначеною очільницею Підкарпатського воєводства пані Терезою Кубас-Гуль оглянули хід робіт на майбутньому автомобільному пункті пропуску. Зараз він уже на завершальному етапі, – розповів голова Львівської обласної державної адміністрації Максим Козицький.
Пані воєвода зауважила, що створення пішохідного пункту пропуску могло б стати наступним етапом проєкту. Зрештою, такі плани були ще на початку задуму.
Крім того, минулого місяця Львівська обласна державна адміністрація подала у Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України пропозицію доповнити Угоду про створення міжнародного автомобільного пункту пропуску “Нижанковичі – Мальховичі” залізничним сполученням. Аналогічне звернення до польського профільного міністерства скерувало Підкарпатське воєводство.
Козицький наголосив, що Львівщина зацікавлена у подальшій розбудові прикордонної інфраструктури, зокрема у створенні пункту пропуску “Лопушанка – Міхновець”, адже це покращить сполучення між Польщею та Україною, розвантажить інші пункти пропуску, сприятиме співпраці людей, які живуть у прикордонних містах і селах та розвитку туризму.
Пані воєвода зазначила, що Польща також у цьому зацікавлена. Сторони домовилися, що після завершення робіт на пункті пропуску “Нижанковичі – Мальховичі” повернеться до цього питання і обговорять джерела фінансування будівництва майбутнього пункту пропуску, його тип та розташування.
Будівництво пункту пропуску розпочали ще 2021 року. Вартість будівництва оцінили 109 мільйонів злотих, які оплатила Польща. Згідно з проєктом, на території пункту планувалося п’ять транспортних смуг і 16 адмінбудівель.
Раніше Литва та Польща висловили бажання організувати регулярний залізничний вантажний маршрут до України.
Питання порушували під час зустрічі міністрів транспорту Литви та Польщі у Варшаві цього тижня. Передбачається, що відповідний маршрут допоможе створити надійний коридор для експорту українського зерна через балтійські порти.
Як зауважив міністр транспорту Литви Марюс Скуодіс, співпраця між Польщею та Литвою щодо планування нових логістичних маршрутів з Україною є критичним питанням. Посадовець наголосив на тому, що така співпраця необхідна для покращення сполучення між Центральною Європою та Балтією.
Скуодіс акцентував, що Транс’європейська транспортна мережа (TEN-T) дає змогу розвивати залізничний коридор між країнами Балтії та Україною. Нова мережа TEN-T уже передбачає сполучення з Україною через прикордонний пункт Дорогуськ—Ягодин. TEN-T також включає залізницю до литовського порту Клайпеда, яка потім може бути використана для забезпечення надійного експортного маршруту українського зерна.
Нагадаємо, наступного тижня Єврокомісія планує представити торговельні заходи стосовно України, відповідаючи на вимогу Болгарії, Польщі, Румунії, Словаччини та Угорщини. Воно стосувалося введення імпортних мит на українське зерно, яке, за їхніми ствердженнями, стикається із недобросовісною конкуренцією.
Великий національний протест польських фермерів триватиме 24 січня з 12 до 14 години по всій території Польщі. Трактори виїдуть на польські дороги практично в більшості воєводств. Лише у Західнопоморському воєводстві анонсовано близько 100 виїздів. Вони з’являться на районних та воєводських дорогах.
Міністри сільського господарства Болгарії, Польщі, Румунії, Словаччини та Угорщини подали спільний лист до Єврокомісії, в якому висловили вимогу про введення імпортних мит на українське зерно.
Європейська комісія планує розробити проєкт постанови, який передбачатиме продовження безмитного режиму для експорту з України до середини 2025 року. Проте, польська пропозиція щодо відновлення тарифних квот на агропродукцію була відхилена, і розглядається можливість введення системи ліцензування.
Після скасування блокади 17 січня трьох пунктів пропуску “Дорогуськ – Ягодин”, “Гребенне – Рава-Руська” та “Корчова – Краківець” до Польщі вже виїхало близько 5 тисяч вантажівок.
Анна Лиса