У листопаді 2023 року морськими портами Одеса та Південний було здійснено експорт близько 620 тис. тонн залізної руди та 140 тис. тонн металопродукції на 14 суднах.
Про це повідомляє ГМК Центр.
Експорт продукції ГМК розподілявся так: порт Одеса відправив дев’ять суден із металопродукцією, в той час, як порт Південний відправив чотири судна із рудою та одне зі сталлю.
У жовтні обсяг експорту продукції українського ГМК через порти Великої Одеси склав приблизно 507 тис. тонн залізної руди – чотири балкери із Південного та 213,5 тис. тонн металопродукції – два судна з Одеси.
У зв’язку з обмеженнями на кордоні з Польщею та обмеженою пропускною здатністю залізничних магістралей, відкриті морські порти виступають ключовим фактором для збільшення виробничих та експортних можливостей підприємств ГМК. Додатково, у найближчій перспективі розвиток страхового фонду, що включатиме залізну руду та металопродукцію, може підтримати експорт продукції українського ГМК.
“Ми повинні мати постійну можливість надходження суден, страхування цих суден, співробітництва із фінансовими установами. Щоб можливість отримувати кошти, була не після проходження Босфору або Суеца, а як раніше – після завантаження продукції на судно”, – зазначила Юлія Данкова, фінансовий директор групи “Метінвест”.
Нагадаємо, вартість логістичних витрат на доставку товарів до дунайських портів чи залізницею до польських, чи румунських значно перевищує аналогічні витрати до портів Чорного моря, іноді досягаючи різниці в $90 за тонну.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!