В Україні з 1 вересня стане обов’язковим використання марок акцизного податку нового зразка.
Про це повідомляє Урядовий портал.
“Попередній дизайн водяного знаку на захищеному папері був незмінним з 2003 року. Це призвело до появи значної кількості підробок, про що свідчать дані, зокрема Служби безпеки України. В результаті український бюджет недоотримував мільярди гривень, а виробництво марок акцизного податку зменшилося з 5,3 млрд штук у 2012 році до 2,6 млрд штук у 2022 році”, – ідеться у повідомленні.
Зазначається, що посилення захисту паперової марки акцизного податку буде забезпечено завдяки зміні графічного дизайну, появі прихованих елементів захисту та голографічного захисного елементу з прихованою спектральною міткою.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“Так, для виготовлення марки акцизного податку використовуватиметься захисний папір з водяним знаком нового зразка. Право на його виготовлення надається Національному Банку України, а право інтелектуальної власності належатиме виключно державному підприємству “Поліграфічний комбінат “Україна”. Це унеможливить виготовлення марки будь-ким іншим, окрім зазначеного державного підприємства. Як на акцизну марку в цілому, так і на захисний голографічний елемент, право інтелектуальної власності належатиме також виключно “Поліграфічному комбінату “Україна”, – підкреслили в повідомленні.
Водночас усі сертифіковані виробники голографічної продукції в Україні можуть співпрацювати з Поліграфкомбінатом щодо постачання спеціальних захисних матеріалів.
Попри безпрецедентний ефект в унеможливленні підробки акцизної марки, питома вага захисного голографічного елемента у вартості однієї марки становить лише 8 коп. При цьому вартість марки акцизного податку з урахуванням голограми залишиться незмінною – на рівні 35 копійок для алкогольних напоїв та 16 коп. для тютюну.
“Натомість враховуючи суттєвий приріст замовлень на нові зразки марок із посиленим рівнем безпеки, у бюджет держави від сплати акцизного податку надійдуть десятки мільярдів гривень. Ці кошти можна буде додатково витратити на посилення наших Сил оборони”, – зауважили в Поліграфкомбінаті.
Також нова марка акцизного податку матиме всі передбачені законодавчими та нормативно-правовими актами України літеро-цифрові та кодові позиційні познаки. Це сприятиме подальшому впровадженню електронної системи контролю за обігом марок акцизного податку Track&Trace або інших цифрових технологій.
Читайте також: Для виноробів пропонують скасувати електронні акцизні марки
Нагадаємо, 13 січня Верховна Рада прийняла за основу законопроєкти №8286 та №8287 щодо введення електронної акцизної марки на алкоголь та тютюнові вироби. Зокрема, законопроєкт №8286 передбачає запровадження електронної марки акцизного податку — QR-коду, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність виробництва, ввезення, зберігання, транспортування та реалізації таких товарів. Таким чином, можна ідентифікувати продукцію і відстежити її переміщення від виробника/імпортера до кінцевого продавця у роздрібній мережі, включаючи перевізників таких товарів. Зробити це можна буде в “Дії”. Саме Мінцифри розроблятиме та впроваджуватиме систему.
У червні Верховна Рада ухвалила закон, яким передбачається запровадження з 1 січня 2026 року електронної марки акцизного податку. Законопроєкт №8287 у другому читанні підтримали 252 депутати.
З 1 січня 2022 року акцизна ставка на алкоголь в Україні підвищилася в середньому на 5%. Змінено не лише ставку акцизного збору, а й саму систему її розрахунку. Підвищення передбачено законом щодо внесення змін до Податкового кодексу України (№5600).
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!