
Аналіз інформаційного матеріалу І24 вказує на можливу вигоду для Ізраїлю внаслідок атак на торговельні судна в Червоному морі, якщо країна сприятиме нормалізації стосунків із Саудівською Аравією та іншими державами Перської затоки.
Протягом останніх днів хусити з Ємену здійснили ряд активних дій, включаючи розширення зони воєнних операцій за межі Червоного моря та на територію Індійського океану. Вони провели «саміт» з ХАМАСом та іншими палестинськими групами, і навіть оголосили про намір оснащення себе гіперзвуковими ракетами. Ці заходи можуть мати вигоду для Ізраїлю.
Важливо зазначити, що наразі хусити інвестують у підприємства, які не мають прямого зв’язку з їхніми основними цілями, але це може викликати занепокоєння в міжнародній спільноті.
Недавні дії хуситів у Червоному морі створюють серйозну загрозу світовій морській торгівлі та змушують міжнародне співтовариство діяти для забезпечення стабільності на Близькому Сході.
Прибуття військово-морської коаліції в Червоне море може бути вигідним для Ізраїлю, звільняючи його від додаткового фронту та розширюючи операції у напрямку Індійського океану, що вимагатиме зміцнення коаліції.
Ці акти піратства можуть сприяти потенційній нормалізації відносин між Ізраїлем та країнами Перської затоки, хоча це вигідно переважно з комерційних мотивів. Хусити створюють спільні інтереси для захисту.
Заключивши союз з ХАМАСом, хусити ізолюють себе від інших регіонів та демонструють його відчайдушність у пошуку підтримки. Це може викликати напруженість між групами, що борються за владу в регіоні.
Щодо ХАМАСу, конфлікт не стосується безпосередньо Ізраїлю, а скоріше пов’язаний з політикою Організації звільнення Палестини та її впливом у Рамаллі. Хусити ведуть боротьбу з іншими радикальними групами, але це може відбитися на їх зовнішніх зв’язках.
Найбільш серйозною помилкою хуситів є їхнє пишання тим, що незабаром вони отримають гіперзвукові ракети. Це може зробити їх першою терористичною організацією з такою зброєю, і це створює ризик для міжнародної спільноти.
Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Три комунікаційні кабелі у Червоному морі, які забезпечують зв’язок між Європою, Азією та Африкою, вийшли з ладу, включаючи лінії Asia-Africa-Europe 1 (AAE-1), Europe India Gateway і один із кабелів Seacom-TGN-Gulf. Це спричинило зменшення трафіку через Червоне море на 25%, що має критичне значення для передачі даних з Азії до Європи. HGC розпочали перенаправлення даних, що призвело до відключення деяких інформаційних сервісів, повідомило Associated Press з посиланням на дані компанії HGC Global Communications Limited.
За даними HGC, пошкоджені ділянки кабелів розташовані в південній частині Червоного моря під юри
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Ескалація конфлікту в Червоному морі внесла суттєві корективи до морських маршрутів багатьох світових судноплавних компаній, що вплинуло на ринок страхування та географію торгівлі. Про це повідомив Геннадій Іванов, директор BPG Shipping.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
Судноплавна компанія Hapag-Lloyd, яка активно шукає альтернативні маршрути для своїх суден через напади хуситів в Червоному морі, оголосила про введення сухопутних коридорів через територію Саудівської Аравії.
Власники суден з Нідерландів висловлюють прохання до уряду щодо забезпечення їхніх суден військовим супроводом у Червоному морі.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Ухваливши рішення, уряд Греції затвердив участь країни в місії Європейського Союзу в Червоному морі з метою захисту торгових суден від нападів хуситів з Ємену. Цю інформацію передає агентство Reuters. Пропозиція міністра оборони Нікоса Дендіаса про участь Греції в цій місії отримала підтримку Ради безпеки країни.
Маргарита Юзяк