Через зростаючу загрозу судноплавству в Червоному морі, ізраїльський порт Ейлат зазнає збитків. За даними Africa News, прямі економічні втрати порту Ейлату становлять приблизно 3 мільярди доларів через майже повністю зупинені вантажні потоки, викликані постійними обстрілами хуситів з Ємену.
Генеральний директор порту Ейлат Гідеон Ґольбер зазначив, що всі вантажі, які раніше прибували через Баб-ель-Мандебську протоку з Китаю, Японії, Південної Кореї та Індії, тепер припинили постачання. Судна відмовляються проходити через цю протоку через ризик обстрілів.
У зв’язку зі складнощами, порт Ейлат може не здати підтримувати поточний рівень роботи принаймні до лютого. Якщо уряд Ізраїлю не знайде розв’язання цієї проблеми, можливе скорочення робочих місць в порту. Порт Ейлат, який в основному спеціалізується на імпорті автомобілів і експорті калійних добрив, є важливим ланцюжком у торгівельних операціях між Азійсько-Тихоокеанським регіоном та Ізраїлем.
Криза судноплавства також загрожує іншим міжнародним портам країни, таким як Хайфа та Ашдод, через які пройшов щонайменше 30% імпортних товарів Ізраїлю. Ці порти здійснюють транспортування через Червоне море та Суецький канал.
Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!