Італійські законодавці затвердили участь країни у військово-морській місії Європейського Союзу, яка має на меті захист вантажних суден у Червоному морі від нападів повстанців-хуситів з Ємену. Цю інформацію передає AP.
“Італійські законодавці у вівторок схвалили участь країни у військово-морській місії ЄС для захисту вантажних суден в Червоному морі від нападів повстанців-хуситів у Ємені, які загрожують морському сполученню”, – йдеться у повідомленні.
Місія передбачає, за їхніми словами, самооборону, а саме нейтралізацію прямих атак на торговельні судна під захистом конвою та відхід від будь-яких спроб захоплення суден, сказав повідомив міністр закордонних справ Італії Антоніо Таяні у нижній палаті парламенту.
За його словами, це включає можливе застосування військової сили у випадку нападу.
Парламент Італії також підтримав участь країни у гуманітарній місії в Газі та місії міністерства юстиції для сприяння відновленню громадянського суспільства в Україні.
Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Три комунікаційні кабелі у Червоному морі, які забезпечують зв’язок між Європою, Азією та Африкою, вийшли з ладу, включаючи лінії Asia-Africa-Europe 1 (AAE-1), Europe India Gateway і один із кабелів Seacom-TGN-Gulf. Це спричинило зменшення трафіку через Червоне море на 25%, що має критичне значення для передачі даних з Азії до Європи. HGC розпочали перенаправлення даних, що призвело до відключення деяких інформаційних сервісів, повідомило Associated Press з посиланням на дані компанії HGC Global Communications Limited.
За даними HGC, пошкоджені ділянки кабелів розташовані в південній частині Червоного моря під юри
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Ескалація конфлікту в Червоному морі внесла суттєві корективи до морських маршрутів багатьох світових судноплавних компаній, що вплинуло на ринок страхування та географію торгівлі. Про це повідомив Геннадій Іванов, директор BPG Shipping.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
Судноплавна компанія Hapag-Lloyd, яка активно шукає альтернативні маршрути для своїх суден через напади хуситів в Червоному морі, оголосила про введення сухопутних коридорів через територію Саудівської Аравії.
Власники суден з Нідерландів висловлюють прохання до уряду щодо забезпечення їхніх суден військовим супроводом у Червоному морі.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Ухваливши рішення, уряд Греції затвердив участь країни в місії Європейського Союзу в Червоному морі з метою захисту торгових суден від нападів хуситів з Ємену. Цю інформацію передає агентство Reuters. Пропозиція міністра оборони Нікоса Дендіаса про участь Греції в цій місії отримала підтримку Ради безпеки країни.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!