Новини     9 місяців тому

УЗА: «Укрзалізниця» ставить під загрозу весь експорт зернових культур


Подальше ігнорування ПАТ «Укрзалізниця» пропозицій та зауважень громадськості ставить під загрозу весь експорт зернових культур, що оцінюється в 40-45 млн т або близько $6-8 млрд. Про це заявив президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов на прес-конференції в Києві.

«Монополія ПАТ «Укрзалізниця» може зупинити позитивну динаміку у виробництві зернових, адже більша частина зерна експортується. Якщо зерно повністю залишатиметься в Україні, це спричинить спад ціни на сировину та зменшить виробництво загалом», – додав він.

Представники зернової галузі скаржаться, що «Укрзалізниця» як монополіст, що перевозить близько 70% всього зерна, працює незадовільно, чим наносить збитки експортерам і як внаслідок бюджету країни. За даними компаній-членів УЗА, останнім часом гостро постала проблема забезпечення подання ПАТ «Укрзалізниця» залізничних вагонів під навантаження на зернові склади з метою постачання зерна на експорт через морські порти України.

Як відомо, експорт агропродукції забезпечує близько 30% всіх валютних надходжень до України, в структурі якого частка зернових культур досягає близько 50%. За перше півріччя 2017 року, частка сільськогосподарської продукції у структурі загального експорту України складає 42,2%.

УЗА висунула до монополіста «Укрзалізниці» 10 пропозицій, що вдосконалять процес перевезення зерна залізницею, а також покращить умови ведення бізнесу для компаній, що здійснюють експорт зерна та забезпечують надходження валютної виручки в країну.

УЗА звертається до ПАТ «Укрзалізниця» з вимогою забезпечити безперебійний експорт зернових, шляхом ефективного перевезення вантажів, а також врахувати зауваження та пропозиції громадськості:

  1. Оприлюднити алгоритм розподілу вагонів –зерновозів та локомотивної тяги, в тому числі іноземного парку, що порожнім повертається до країни реєстрації; а також врахувати розподіл вагонних маршрутів в розрізі всієї країни, а не тільки регіонів та окремих компаній. Крім того, оприлюднити результати та архів розподілу вагонів –зерновозів за минулий рік;
  2. Збільшити інвестиції у будівництво вагонів – зерновозів та локомотивної тяги, шляхом внесення змін до фінансового плану компанії;
  3. Інтенсифікувати питання впровадження приватної тяги, яке передбачене угодою про Асоціацію України з ЄС;
  4. Переглянути в цілому процедури проведення дерегуляції в сфері залізничного транспорту та підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення для вагонів-зерновозів і запровадити нову вартість послуг за користування вагонами Укрзалізниці не з 19 лютого 2018 року, а з 1 липня 2018 року, адже компанії, які забезпечують експорт зерна і надходження валютної виручки в країну, працюють за маркетинговим роком, а не календарним. Крім того, передбачити прогнозованість зміни вартості перевезення зерна у майбутньому;
  5. Збільшити оборотність вагонів, що зменшилася на 20-40% в порівнянні з минулим роком, а також збільшити показник навантаження зерновозів, що за рік зменшився вдвічі до 800 вагонів на добу, при задоволенні заявок клієнтів порожніми вагонами лише до 20%;
  6. Розглядати розподіл вагонних маршрутів в розрізі станцій та елеваторів, їх здатністю до цілодобової щорічної роботи, без урахування власника чи експедитора;
  7. Залучити елеватор як єдиного учасника погодження АРМа та єдиної відповідальної сторони за виконання норми завантаження/опрацювання зерновозів, та введення системи штрафів за невиконання норм;
  8. Надати інформацію щодо залізничних станцій, на яких буде оптимізовано подача вагонів-зерновозів та локомотивної тяги. Ініціатива ПАТ «Укрзалізниця» щодо закриття малоефективних станцій ускладнює прогнозоване ведення бізнесу, оскільки компанії не можуть передбачити наперед які саме станції УЗ вважає малоефективними та які має намір закрити;
  9. Передбачити відповідальності за брудні та технічно несправні подані вагони, несвоєчасну подачу та невідповідність узгодженій кількості поданих порожніх вагонів та локомотивної (маневрової) тяги, а також, за перевищення часу транспортування зерна від елеватора до місця призначення з вини УЗ;
  10. Привести пропускну систему ЄТП портів у відповідність до кількості щоденно опрацьовуваних зерновозів.

Українська зернова асоціація – об’єднання виробників, переробників та експортерів зерна, що створена в 1998 році та має на меті захист законних спільних інтересів своїх членів, сприяння формуванню та розвитку ринку зерна в Україні, утворення необхідних організаційних yмов для взаємодії своїх членів.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Читайте також