Українське молоко виходить на ринок ЄС: 62% продукції — екстраґатунку, ферми готуються до експорту

Європейський Союз розширив квоти на імпорт українського молока на 50% і повністю скасував обмеження на торгівлю переробленими продуктами — йогуртами, вершками, кефірами та сухим молоком. Це відкриває шлях українським брендам, таким як «Галичина», «Яготинське» та «Молокія», на полиці європейських торгових мереж Żabka та Lidl, повідомляє LIGA.net.
За даними видання, найбільш успішними молочними господарствами 2024 року стали «Агропродсервіс» із Тернопільщини з доходом 4,26 млрд грн і «Україна» Олега Крижовачука з 1,71 млрд грн. Їхня продуктивність становить від 12,5 до 13,6 тис. кг молока на корову на рік, за інформацією Асоціації виробників молока (АВМ), Держстату та YouControl.
Як зазначила заступниця гендиректора АВМ Олена Жупінас, ефективність українських молочних ферм уже відповідає рівню провідних європейських господарств. За її словами, 62% молока в Україні нині має екстраґатунок, тоді як у 2020 році цей показник не перевищував 35%.
Водночас у Польщі вже другий місяць поспіль фіксують зниження гуртових цін на молоко, повідомляє агенція Інфагро. Там очікують зростання протестних настроїв серед місцевих фермерів через конкуренцію з українськими виробниками.
Нова торгова угода між Україною та ЄС, що набула чинності у вересні 2025 року, розширює квоти на експорт зернових, м’яса, молока та цукру, але зберігає обмеження для чутливих категорій. Водночас країни ЄС залишили за собою право тимчасово обмежувати імпорт, якщо існує загроза для внутрішнього ринку. Це стало компромісом, на який Київ погодився задля розширення доступу до європейського ринку та підготовки до вступу до ЄС до 2030 року.



