За результатами 2024 року, українці змінили пріоритети в покупках: овочі та фрукти очолили список витрат, залишивши позаду алкогольну продукцію.
Про це йдеться у дослідженні RAU і Num8erz.
Частка витрат на овочі та фрукти перевищила 9%, що стало рекордним показником за останні роки.
Чому зменшилися витрати на алкоголь?
Експерти пояснюють цю тенденцію не лише зміною споживчих вподобань, а й значним подорожчанням овочів та фруктів. Це призвело до зростання їхньої частки у загальних витратах українців.
Основні споживчі категорії
Витрати українців зосереджені на таких основних категоріях:
- Овочі та фрукти (перше місце).
- Алкогольні напої.
- Кондитерські вироби.
- Бакалія.
- Свіже м’ясо.
На ці п’ять категорій припадає понад 40% усіх витрат.
Зростання продажів і нові тенденції
Протягом 2024 року спостерігалося зростання продажів у продуктовому ритейлі на 2% як у кількості проданих товарів, так і у грошовому вимірі. Це частково пояснюється поверненням в Україну частини громадян, які раніше евакуювалися за кордон.
Водночас кількість візитів до магазинів скоротилася на 7,6% за перші 10 місяців року порівняно з аналогічним періодом 2023-го. Це свідчить, що українці відвідують магазини рідше, але купують більше за один раз.
Експерти зазначають, що перехід до споживання більшої кількості свіжих овочів і фруктів може позитивно позначитися на здоров’ї українців. Водночас важливо враховувати, що ця тенденція також може бути зумовлена економічними факторами, такими як подорожчання певних груп продуктів.
Нагадаємо, з початку 2024 року хлібопекарська продукція значно подорожчала через зростання вартості сировини, електроенергії та логістики.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!