Новини    10 грудня 2024 15:58

Українці стали витрачати більше на овочі й фрукти, ніж на алкоголь


За результатами 2024 року, українці змінили пріоритети в покупках: овочі та фрукти очолили список витрат, залишивши позаду алкогольну продукцію.

Про це йдеться у дослідженні RAU і Num8erz.

Частка витрат на овочі та фрукти перевищила 9%, що стало рекордним показником за останні роки.

Чому зменшилися витрати на алкоголь?

Експерти пояснюють цю тенденцію не лише зміною споживчих вподобань, а й значним подорожчанням овочів та фруктів. Це призвело до зростання їхньої частки у загальних витратах українців.

Основні споживчі категорії

Витрати українців зосереджені на таких основних категоріях:

  1. Овочі та фрукти (перше місце).
  2. Алкогольні напої.
  3. Кондитерські вироби.
  4. Бакалія.
  5. Свіже м’ясо.

На ці п’ять категорій припадає понад 40% усіх витрат.

Зростання продажів і нові тенденції

Протягом 2024 року спостерігалося зростання продажів у продуктовому ритейлі на 2% як у кількості проданих товарів, так і у грошовому вимірі. Це частково пояснюється поверненням в Україну частини громадян, які раніше евакуювалися за кордон.

Водночас кількість візитів до магазинів скоротилася на 7,6% за перші 10 місяців року порівняно з аналогічним періодом 2023-го. Це свідчить, що українці відвідують магазини рідше, але купують більше за один раз.

Експерти зазначають, що перехід до споживання більшої кількості свіжих овочів і фруктів може позитивно позначитися на здоров’ї українців. Водночас важливо враховувати, що ця тенденція також може бути зумовлена економічними факторами, такими як подорожчання певних груп продуктів.

Нагадаємо, з початку 2024 року хлібопекарська продукція значно подорожчала через зростання вартості сировини, електроенергії та логістики.

Новини за темою:  Україна веде переговори з ЄС про продовження торгівельного безвізу після 5 червня - Шмигаль
Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...