Попри зниження світових цін на соєву олію, Україна збільшила її експорт на 52% у першій половині 2024/25 маркетингового року, досягнувши рекордних 245,4 тисячі тонн.
Про це повідомляє Електронна зернова біржа України.
Україна продовжує збільшувати обсяги експорту соєвої олії, попри складну ситуацію на світовому ринку. У першій половині 2024/25 маркетингового року (МР) експорт цієї продукції зріс на 52% порівняно з аналогічним періодом минулого сезону, досягнувши 245,4 тисячі тонн. Лише у лютому 2025 року експорт соєвої олії зріс на 38% порівняно з січнем, до 59,1 тисячі тонн.
Основні напрямки експорту
- Польща залишається основним покупцем української соєвої олії, збільшивши закупівлі на 25%. Однак її частка в загальному експорті зменшилася з 73% до 61%.
- Індія після тривалої перерви активізувала закупівлі. У першій половині 2024/25 МР ця країна імпортувала 25 тисяч тонн соєвої олії з України, що значно більше, ніж 216 тонн за аналогічний період минулого року. У лютому поставки до Індії зросли на 77% порівняно з січнем, до 11 тисяч тонн, що стало найвищим показником з березня 2020 року.
Наразі соєва олія пропонується за ціною 920–950 доларів за тонну (FCA – завод). Попит на неї поступово зростає, зокрема через зміцнення курсу євро відносно долара, що активізує поставки до країн ЄС. Однак українські трейдери також експортують олію до інших регіонів.
Світові ціни на соєву олію продовжують падати через прогнози гарного врожаю в Південній Америці та торгові війни між США, Мексикою, Канадою та Китаєм. Травневі ф’ючерси на соєву олію на Чиказькій біржі за місяць впали на 12,3%, до 916 доларів за тонну (що на 15% нижче, ніж рік тому).
Однією з причин падіння цін стало введення Китаєм 100% мит на канадську канолову олію та олію з неї, що обвалило котирування на ріпак та олію. Це також посилило тиск на ціни соєвої олії.
Китай оголосив про запровадження з 20 березня 2025 року імпортних мит на канадські товари, зокрема:
- 100% мито на канолову олію, шрот та горох;
- 25% мито на свинину та морепродукти.
Ці заходи є відповіддю на введення Канадою у серпні 2024 року імпортних мит на китайські електромобілі, сталь та алюміній. Китайський Митний тарифний комітет пояснив, що нові обмеження мають врівноважити торгівельний баланс та захистити внутрішній ринок країни.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!