“Крім того, ми обговорили створення ще чотирьох нових пунктів пропуску на додачу до нині наявних 14”, – наголосив Шмигаль.
Раніше стало відомо, що у Польщі біля Перемишля завершують будівництво КПП “Нижанковичі – Мальховіце”. Повноцінна робота пункту почнеться навесні цього року. Пункт пропуску “Нижанковичі-Мальховіце” почали зводити у 2021 році. Для проїзду порожніх вантажівок КПП відкрили 13 лютого 2023 року.
Нагадаємо, наступного тижня Єврокомісія планує представити торговельні заходи стосовно України, відповідаючи на вимогу Болгарії, Польщі, Румунії, Словаччини та Угорщини. Воно стосувалося введення імпортних мит на українське зерно, яке, за їхніми ствердженнями, стикається із недобросовісною конкуренцією.
Великий національний протест польських фермерів триватиме 24 січня з 12 до 14 години по всій території Польщі. Трактори виїдуть на польські дороги практично в більшості воєводств. Лише у Західнопоморському воєводстві анонсовано близько 100 виїздів. Вони з’являться на районних та воєводських дорогах.
Міністри сільського господарства Болгарії, Польщі, Румунії, Словаччини та Угорщини подали спільний лист до Єврокомісії, в якому висловили вимогу про введення імпортних мит на українське зерно.
Європейська комісія планує розробити проєкт постанови, який передбачатиме продовження безмитного режиму для експорту з України до середини 2025 року. Проте, польська пропозиція щодо відновлення тарифних квот на агропродукцію була відхилена, і розглядається можливість введення системи ліцензування.
Після скасування блокади 17 січня трьох пунктів пропуску “Дорогуськ – Ягодин”, “Гребенне – Рава-Руська” та “Корчова – Краківець” до Польщі вже виїхало близько 5 тисяч вантажівок.
Маргарита Юзяк