Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України домовилось із Міністерстом транспорту і морських справ Чорногорії про лібералізацію всіх вантажних перевезень між країнами з 1 червня 2024 року, повідомили у пресслужбі відомства.
Також, під час проведення перемовин було порушено питання можливості безпаритетного виконання пасажирських перевезень українськими компаніями. Наразі сторони погодили, що у разі, якщо чорногорський перевізник відмовляється виконувати маршрут, то українська компанія може обслуговувати цей маршрут самостійно.
Окрім вантажних перевезень, команда Міністерства працює над розвитком регулярного та нерегулярного автобусного сполучення між державами. Також, під час проведення перемовин було порушено питання можливості безпаритетного виконання пасажирських перевезень українськими компаніями – зазначили в Міністерстві.
Європейська комісія (ЄК) продовжила угоди про автомобільні перевезення з Україною. За даними ЄК, запропоновані зміни сприятимуть покращенню практичної реалізації угоди, зберігаючи її цілі та обсяг.
Зазначимо, що початкова угода підписана в червні 2022 року і продовжена до кінця червня 2024 року. Ця угода надає українським і європейським перевізникам двосторонні права на перевезення на територіях один одного. Оскільки традиційні транспортні маршрути в регіоні перервані або закриті через війну Росії проти України, продовження принаймні до кінця 2025 року допоможе забезпечити ланцюжки постачань.
Хоча обсяг угоди залишиться незмінним, Єврокомісія пропонує оновлення, щоб полегшити її імплементацію та виконання державами-членами. Зокрема, пропозиція передбачає:
- Обов’язкова наявність документів, що підтверджують повноваження транспортного оператора для міжнародних перевезень та відповідність умовам угоди.
- Обов’язкова наявність спеціальних документів, які підтверджують, що операція без вантажу пов’язана з транзитом або двосторонньою операцією, як це передбачено угодою.
- Посилення дотримання операторами автомобільних вантажних перевезень зобов’язань, пов’язаних із запобіганням шахрайства або підробкою документів водія та порушеннями безпеки дорожнього руху, що можуть призвести до вилучення ліцензій.
- Додавання нового запобіжного застереження: якщо на національному ринку автомобільних перевезень в певній географічній зоні виявляються серйозні порушення, які можуть бути пов’язані з угодою, то угода може бути тимчасово призупинена в цій географічній зоні.
Нині пропозиції розглядаються в Раді ЄС, яка має дати Єврокомісії мандат на переговори з Україною та Молдовою. Після цього ЄК офіційно розпочне співпрацю з країнами-партнерами для отримання згоди.
Нагадаємо, у 2023 році Європейський союз зменшив імпорт продукції гірничо-металургійного комплексу (ГМК) з Росії на 39,5% порівняно з попереднім роком, досягнувши обсягу 4,8 млн тонн, за даними Eurostat, які наводить GMK Center. Витрати на імпорт російської продукції ГМК зменшились на 38,5% у порівнянні з 2022 роком, склавши 2,4 млрд євро.
Європейська комісія прийняла рішення, що частково скасовує обов’язок європейських фермерів зберігати землю під паром. У повідомленні Єврокомісії зазначається, що це рішення стосується періоду з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2024 року.
Українці можуть подарувати землю, що знаходиться в їхній власності, іншим особам. Одначе, дарування землі має певні обмеження. Власник може передати ділянку в дарунок не кожному, повідомили у Земельному фонді України. В Україні, відповідно до закону, земля може переходити у власність від одних осіб до інших.
7 лютого Європейський парламент прийняв свої зміни до правил, що стосуються використання нових геномних технологій (NGT).
Президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн оголосила про відкликання спірного законопроєкту, спрямованого на скорочення використання пестицидів у ЄС. Причиною стало те, що це спровокувало протести з боку аграрного сектору.
Україна розглядає можливість припинення надання субсидій у сфері сільського господарства в обмін на послаблення вимог, що встановлені Європейським зеленим курсом, під час переговорів щодо вступу до Європейського Союзу. Про це розповів український чиновник, виступаючи у ролі джерела агентству Reuters, підкресливши при цьому конфіденційність своїх висловлювань.
Для європейських фермерів незрозумілий початок другого етапу земельної реформи в Україні, який включає продаж до 10 тисяч гектарів землі одній особі. Про це повідомив заступник голови Всеукраїнської Аграрної Ради, Денис Марчук, за даними пресслужби ГС “Всеукраїнська Аграрна Рада”.
Європейська комісія планує розробити проєкт постанови, який передбачатиме продовження безмитного режиму для експорту з України до середини 2025 року. Проте, польська пропозиція щодо відновлення тарифних квот на агропродукцію була відхилена, і розглядається можливість введення системи ліцензування.
В Україні відкрився ринок землі для юридичних осіб. А від початку другого етапу земельної реформи, з 1 січня 2024 року, подорожчали українські землі сільгосппризначення. Експерти розповіли виданню Фокус про процедуру купівлі землі і чи активно її купують агрохолдинги і фермерські господарства.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!