Новини

Україна готується скасувати пільги на міжнародні посилки: що це означає для логістики та споживачів

Можновладці активно обговорюють скасування безмитного ввезення товарів вартістю до 150 євро. Чи може це вплинути на українських споживачів, міжнародну торгівлю та національних логістичних операторів – читайте у нашому матеріалі.

Законопроєкт №11416-д, за який Рада проголосувала у першому читанні 17 вересня, викликав жваву дискусію як серед парламентарів, так і в бізнес-середовищі. Одним із його аспектів є скасування пільги для міжнародних посилок, що дозволяла ввозити товари вартістю до 150 євро без сплати податку на додану вартість (ПДВ) та мита. 

Верховна Рада спочатку провалила голосування у першому читанні за законопроєкт зі збільшення податків і він був направлений на повторний розгляд. 17 вересня законопроєкт №11416-д нардепи ухвалили у першому читанні, далі буде подача правок і десь у середині жовтня відбудеться друге читання. Наразі невідомо, чи залишиться норма про скасування пільг у фінальній версії закону, проте у коментарі для медіа голова комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев наголосив, що робота над скасуванням пільги триває, і новий законопроєкт уже в процесі розробки.

Цей ліміт був своєрідною «податковою віддушиною» для українців, які активно замовляють товари з іноземних інтернет-магазинів та маркетплейсів. Проте тепер уряд пропонує скасувати цю пільгу, аргументуючи це необхідністю збільшити надходження до державного бюджету, що важливо в умовах військових дій.

Оскільки обговорювані зміни впливають не лише на споживачів, а й на логістичний сектор, важливо почути думку експертів. 

Проте, скасування пільг на міжнародні посилки негативно вплине на зацікавленість фізосіб до міжнародних покупок (e-commerce), тим самим зменшаться об’єми кур’єрських доставок в Україну, що матиме негативний вплив на економіку країни. Таку думку у коментарі Landlord висловив директор ТОВ “Ейр Карго Лайнз” Марінов Євген.

“Оскільки митне оформлення потребує більше часу та ресурсів, це може збільшити терміни доставки міжнародних відправлень, призведе до додаткових зборів на складах тимчасового зберігання вантажів (СТЗ) і, в цілому, ціна на доставку посилок в Україну зросте. Також, збільшиться попит на послуги компаній, які неофіційно завозять посилки в країну, обходячи сплату податків і мита”, – зазначив Марінов.

Експерт наголошує, що впровадження податків та мита на міжнародні відправлення, особливо негативно вплине на деякі категорії товарів, де податкові нарахування можуть значно підвищити загальну вартість покупок для споживачів. 

Категорії товарів, які можуть постраждати:

– електроніка та гаджети

– дитячі товари 

– одяг та взуття 

– косметика і БАДи

– товари для спорту та аксесуари 

– запчастини та авто товари 

“В цілому, будь-яка категорія товарів, яка часто купується за кордоном через нижчі ціни, унікальні моделі або обмежений вибір на місцевому ринку, найбільше постраждають від нових податкових правил”, – переконаний Марінов.

До того ж, на думку експерта, конкурентоспроможність національних поштових і кур’єрських операторів з міжнародними  залишиться на тому ж рівні, що і до введення нових податкових правил. 

“В будь-якому разі, великі гравці на ринку мають достатні ресурси і гнучкість, щоб адаптуватися до нових вимог”, – наголосив він.

Також є ризик, що деякі іноземні продавці обмежать доставку товарів до України через введення податків.

“Якщо попит на міжнародні покупки зменшиться, деякі продавці можуть вирішити, що витрати на організацію доставки до України більше не виправдані. Також існує ризик невигідних умов для малих продавців (малого бізнесу). E-commerce гіганти, такі як: Amazon, Etsy, AliExpress, Temu, eBay, Iherb  можуть адаптуватися до нових правил, оскільки вони мають ресурси для інтеграції податкових зборів і митних формальностей у свої процеси. Однак, не всі малі іноземні продавці мають такі ресурси. Для них додаткові витрати та складнощі з митом можуть бути непосильними, що призведе до припинення доставки до України”, – резюмував експерт.

Нагадаємо, у вересні роздрібна ціна автогазу в Україні може зрости на 20% і більше, досягнувши 34 грн/л, попереджають експерти.

Наталія Марченко

Марченко Наталія

У журналістиці з 2014 року. Старший редактор стрічки новин landlord

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку