Новини    07 березня 2024 09:58

У Варшаві польські фермери підпалювали шини, труну і блокували рух


6 березня фермери в Варшаві провели велику акцію протесту уряду Польщі. Після збору біля будівлі уряду, учасники пішли до Сейму, і за планами акція мала тривати до вечора 8 березня, повідомляє money.pl.

За словами організаторів, в протесті брали участь від 100 до 150 тисяч людей з усіх регіонів Польщі. На цей раз, крім фермерів, до протесту долучилися профспілки шахтарських організацій, мисливці та лісівники.

У Варшаві польські фермери підпалювали шини, труну і блокували рух

Основні вимоги протестувальників – зупинити впровадження Європейського зеленого курсу та припинити імпорт сільськогосподарської продукції з-за меж ЄС, зокрема з України та Росії.

Під час протесту біля канцелярії прем’єр-міністра протестувальники підпалили шини та спалили труну, яка символізує занепад польського сільського господарства.

Поліція заблокувала проїзд сотень тракторів на під’їздах до Варшави, але деяким з них вдалося дістатися до центру столиці. Багато протестувальників прибули до Варшави автобусами.

У Варшаві польські фермери підпалювали шини, труну і блокували рух

Також у різних регіонах Польщі тривали аграрні протести на тракторах, де фермери блокували дороги і в’їзди на автостради.

При прибутті до будівлі Сейму протестувальники почали кидати петарди та бруківку у бік поліцейських, додало tvn24.pl. Поліція відповіла застосуванням сльозогінного газу та затримала десятки людей. Є повідомлення про поранених правоохоронців.

У Варшаві польські фермери підпалювали шини, труну і блокували рух

Нагадаємо, більшість агропродукції з України експортується морем, обходячи Польщу, але є товари, які не можна транспортувати морським шляхом. Хоча 86% агропродукції експортується морем через порти Одеси та Дунайського регіону, але є товари, які не можуть бути доставлені морським шляхом, і на них є попит, наприклад, у німецьких споживачів, які не можуть отримати цукор та вівсянку з Чернігівщини через порт у Гамбурзі. Це призводить до значних логістичних витрат.

Польські протестувальники планують протягом квітня продовжити блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною, скасовувавши попередню дату завершення акції, яка була запланована до 10 березня. Цю інформацію міститься в офіційній заяві протестувальників.

Новини за темою:  Погода 13 травня: де в Україні очікуються дощі та де оголошено пожежну небезпеку

Під час блокування поляками кордону, Україна не отримала митних платежів на близько 8 мільярдів гривень, як повідомив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук під час брифінгу.Він також вказав, що за даними Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, фінансові збитки бізнесу у листопаді-грудні 2023 року і частково у січні 2024 року становлять понад 1,5 мільярда євро.

Під час протестів на кордоні з Польщею не було жодного випадку припинення постачання до України зброї, військової техніки, гуманітарної допомоги або пального. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час щорічної пресконференції, на якій він підбивав підсумки роботи уряду за чотири роки. Шмигаль підкреслив, що навіть попри протести польських перевізників і фермерів, не було жодних випадків припинення постачання до України зазначених видів вантажу.

Блокування кордону призводить до збитків в обох країнах. Щодо постачання харчових продуктів логістика стає дорожчою, але це майже не впливає на ціну товарів. Однак через підвищення цін на логістику можливо, що торгові мережі відмовляться від раніше запланованих знижок на товари.

Міністр юстиції Денис Малюська дорогою до Варшави зупинився на українсько-польському кордоні, щоб поспілкуватися з місцевими фермерами, котрі блокують кордон. Протестувальники вважають, що українські фури везуть російське зерно.

Блокада кордону польськими фермерами завдає шкоди обом країнам. Україна, однак, є самодостатньою в продовольстві, тому не очікується зростання цін. Польща поступово втрачає свої позиції в транспорті та транзиті, що призводить до переорієнтації логістичних ланцюгів та зміни напрямків товаропотоку. Це впливає на споживачів у Польщі, які втрачають доступ до якісних та доступних продуктів, а також на європейських переробників, які стикаються з проблемами в отриманні якісної сировини.

Новини за темою:  НАДПУ попередила про мільярдні втрати через підвищення тарифів "Укрзалізниці"

Польща продовжує висловлювати потребу в установленні квот на чутливі товари з України, включаючи українську малину. За інформацією з Rzeczpospolita, міністр сільського господарства Польщі, Чеслав Сєкерський, пояснив, що обсяги замороженої малини, що були імпортовані з України минулого року, були настільки великі, що вони можуть загрожувати місцевому виробництву.

Польські фермери мають намір перекривати дороги біля кордону з Україною щонайменше до квітня, заявив керівник організації “Підкарпатське ошукане село” Роман Кондрув. Крім того, вони розглядають можливість блокувати пасажирський транспорт.

Збирання української кукурудзи в Польщі наближається до завершення, але через інцидент, що стався в ніч на 25 лютого поблизу залізничної станції “Котомеж”, 30 тонн зерна залишаються не зібраними. Він пояснив, що з 8 з 40 вагонів було розкрито та відімкнуто двері, що призвело до висипання частини вмісту. Українська кукурудза, яка мала бути доставлена до порту Гданськ для подальшого перевезення до Марокко, розсипалася на землю в кількості від 160 до 180 тонн.

Польські фермери планують розширити свої протести, організовуючи акцію на кордоні з Литвою в п’ятницю, 1 березня. Це було заявлено співорганізатором протесту Каролісом Печіньскінсом у коментарі для LRT. За його словами, протестувальники намірені проводити перевірки транспортних засобів на контрольно-пропускному пункті (КПП) між містами Кальварія (Литва) та Будзисько (Польща), які можуть перевозити українське зерно або іншу сільськогосподарську продукцію.

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...