ЛогістикаНовини

У пункті пропуску «Медика – Шегині» польські фермери почали блокувати рух автобусів

Блокування руху автобусів розпочалося у пункті пропуску «Медика – Шегині», що було оголошено пресслужбою ДПСУ у Telegram.

За отриманою інформацією, обмеження руху автобусів стало активним сьогодні приблизно о 11:10. Організатори цих дій заблокували рух на дорозі перед пунктом пропуску «Медика», що межує з українським пунктом пропуску «Шегині». Планується пропускати лише по одному автобусу кожні дві години, як у в’їзді до України, так і при виїзді.

Наразі терміни проведення блокування руху цієї категорії транспорту не відомі, повідомили з ДПСУ.

Читайте також: Який вплив має українське зерно на ринок Польщі

Прикордонники закликають перевізників та громадян, які планують подорож через українсько-польський кордон, врахувати цю інформацію. Щодо відновлення ритмічного руху пасажирських автобусів у пункті пропуску «Шегині» буде повідомлено додатково.

Нагадаємо, більшість агропродукції з України експортується морем, обходячи Польщу, але є товари, які не можна транспортувати морським шляхом. Хоча 86% агропродукції експортується морем через порти Одеси та Дунайського регіону, але є товари, які не можуть бути доставлені морським шляхом, і на них є попит, наприклад, у німецьких споживачів, які не можуть отримати цукор та вівсянку з Чернігівщини через порт у Гамбурзі. Це призводить до значних логістичних витрат.

Порти Польщі працюють на 60% своєї максимальної потужності, а з українського транзитного зерна припадає лише 10%. 

Блокування кордону призводить до збитків в обох країнах. Щодо постачання харчових продуктів логістика стає дорожчою, але це майже не впливає на ціну товарів. Однак через підвищення цін на логістику можливо, що торгові мережі відмовляться від раніше запланованих знижок на товари.

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), провівши опитування серед своїх членських компаній, встановила, що 98% опитаних компаній стикнулися зі зростанням транспортних витрат через страйки на західному кордоні. Про це повідомляє пресслужба ЄБА.

Литовські виробники зерна стверджують, що головною їхньою проблемою є не українське, а російське зерно, яке у великій кількості потрапляє до Європейського Союзу. Цю інформацію публікує LRT. За словами представника Литовської асоціації виробників зерна Аушріса Маціаускаса, вражає кількість російського зерна, яке пройшло через Латвію та Литву у 2023 році – понад 3 мільйони тонн. Загалом минулого року на ринок ЄС було імпортовано 12 мільйонів тонн російського зерна.

Читайе також: Польські фермери блокуватимуть дороги по всій своїй країні

Блокада кордону польськими фермерами завдає шкоди обом країнам. Україна, однак, є самодостатньою в продовольстві, тому не очікується зростання цін. Польща поступово втрачає свої позиції в транспорті та транзиті, що призводить до переорієнтації логістичних ланцюгів та зміни напрямків товаропотоку. Це впливає на споживачів у Польщі, які втрачають доступ до якісних та доступних продуктів, а також на європейських переробників, які стикаються з проблемами в отриманні якісної сировини.

На українсько-польському кордоні виникла складна ситуація, яка створює виклики як для колишнього, так і для нового уряду Польщі, обладнаного різноманітними інструментами. Посол Польщі в Україні, Ярослав Гузи, в інтерв’ю DW висловив думку, що ситуація з протестами на кордоні – лише частина більш загальної проблеми, яка не обмежується польсько-українським конфліктом, але має європейський характер. За його словами, проблеми сільськогосподарських фермерів в Польщі не були вирішені через виборчий період та зміну влади.

У 2024 році Україна має намір відкрити декілька нових пунктів пропуску на кордоні з Угорщиною, Молдовою, Румунією та Польщею. Також планується відкриття спільного додаткового пункту пропуску з Молдовою, який останнім часом перебував на ремонті.

Маргарита Юзяк

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку