Новини / Логістика     18 березня 2024 13:11

У Польщі органи місцевого самоврядування забороняють фермерам блокувати важливі відрізки доріг


Органи місцевого самоврядування в Польщі у різних областях країни здійснюють заборону для фермерів на блокування ключових ділянок доріг з міркувань безпеки. Це підтверджується джерелом Gazeta Wyborcza, яке зазначає, що такі випадки спостерігаються, зокрема, у Люблінському і Куявсько-Поморському воєводствах.

Наприклад, мер Білого Підляська, який належить до Люблінського воєводства, Міхал Літвінюк, вирішив заборонити фермерам проводити протести на об’їзній дорозі міста, що є частиною швидкісної траси S2, що з’єднує Варшаву з кордоном Білорусі. Його рішення обгрунтоване питаннями безпеки руху, оскільки відомо, що ця ділянка дороги перетинається великою кількістю автомобілів протягом усього дня.

Блокування цієї ділянки приведе до паралізування міста і перешкодить роботі медичних, рятувальних та правоохоронних служб. Літвінюк наголошує, що рух на цій ділянці вже ускладнений через черги вантажівок до кордону з Білоруссю. Він вважає, що фермери мають право протестувати, але це повинно відбуватися в місцях, які не створюють загрози безпеці руху.

Видання також зауважує, що з подібних міркувань заборони на протести фермерів на дорогах видавали й інші органи місцевого самоврядування, зокрема, у Куявсько-Поморському воєводстві на півночі країни.

Своєю чергою, фермери оскаржують такі рішення органів місцевого самоврядування у судах, з метою отримати дозвіл на проведення протестів у визначених місцях.

Нагадаємо, більшість агропродукції з України експортується морем, обходячи Польщу, але є товари, які не можна транспортувати морським шляхом. Хоча 86% агропродукції експортується морем через порти Одеси та Дунайського регіону, але є товари, які не можуть бути доставлені морським шляхом, і на них є попит, наприклад, у німецьких споживачів, які не можуть отримати цукор та вівсянку з Чернігівщини через порт у Гамбурзі. Це призводить до значних логістичних витрат.

Новини за темою:  AKIS в Україні: як працюватиме нова система підтримки фермерів за європейським зразком

У п’ятницю, 15 березня, польські фермери заблокували пункт пропуску зі Словаччиною. О 10.00 за місцевим часом польські аграрії заблокували пункт пропуску Хижне на польсько-словацькому кордоні. За словами фермерів, саме цими дорогами в Польщу заїжджає агропродукція з України та Росії.

Блокування кордону призводить до збитків в обох країнах. Щодо постачання харчових продуктів логістика стає дорожчою, але це майже не впливає на ціну товарів. Однак через підвищення цін на логістику можливо, що торгові мережі відмовляться від раніше запланованих знижок на товари.

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), провівши опитування серед своїх членських компаній, встановила, що 98% опитаних компаній стикнулися зі зростанням транспортних витрат через страйки на західному кордоні. Про це повідомляє пресслужба ЄБА.

Литовські виробники зерна стверджують, що головною їхньою проблемою є не українське, а російське зерно, яке у великій кількості потрапляє до Європейського Союзу. Цю інформацію публікує LRT. За словами представника Литовської асоціації виробників зерна Аушріса Маціаускаса, вражає кількість російського зерна, яке пройшло через Латвію та Литву у 2023 році – понад 3 мільйони тонн. Загалом минулого року на ринок ЄС було імпортовано 12 мільйонів тонн російського зерна.

Блокада кордону польськими фермерами завдає шкоди обом країнам. Україна, однак, є самодостатньою в продовольстві, тому не очікується зростання цін. Польща поступово втрачає свої позиції в транспорті та транзиті, що призводить до переорієнтації логістичних ланцюгів та зміни напрямків товаропотоку. Це впливає на споживачів у Польщі, які втрачають доступ до якісних та доступних продуктів, а також на європейських переробників, які стикаються з проблемами в отриманні якісної сировини.

На українсько-польському кордоні виникла складна ситуація, яка створює виклики як для колишнього, так і для нового уряду Польщі, обладнаного різноманітними інструментами. Посол Польщі в Україні, Ярослав Гузи, в інтерв’ю DW висловив думку, що ситуація з протестами на кордоні – лише частина більш загальної проблеми, яка не обмежується польсько-українським конфліктом, але має європейський характер. За його словами, проблеми сільськогосподарських фермерів в Польщі не були вирішені через виборчий період та зміну влади.

Новини за темою:  Холодний фронт наближається: коли чекати потепління в Україні та де очікуються сильні дощі

У 2024 році Україна має намір відкрити декілька нових пунктів пропуску на кордоні з Угорщиною, Молдовою, Румунією та Польщею. Також планується відкриття спільного додаткового пункту пропуску з Молдовою, який останнім часом перебував на ремонті.

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також