У порту Мапуту в Мозамбіку утримують двох українських моряків через конфлікт між власником судна та його місцевим клієнтом. Як повідомляє Reuters, що цей конфлікт триває вже вісім місяців, і поки дипломатичні зусилля з репатріації моряків не мали успіху.
За інформацією від The Maritime Telegraph, два українці, литовець і двоє росіян залишаються заручниками в цій ситуації, перебуваючи на рибальському човні Volopas під прапором Камеруну. У відео, поширеному The Maritime Telegraph, моряки просять про допомогу, оскільки їм не дозволяють залишити судно, взявши їхні паспорти.
Моряки повідомляють, що через фінансово-майновий конфлікт між судновласником і місцевою агентською компанією вони опинилися в критичному положенні. Їхні звернення до посольств України, Росії та Литви, на жаль, не принесли результатів.
Варто додати, що моряки, втративши паспорти, не можуть покинути судно. Вони повідомляють, що отримують харчі раз на день, п’ють технічну воду та розводять багаття прямо на палубі.
Щоб повернути їм документи, потрібний юридичний агент, але зараз на це відсутні кошти. Українське посольство в ПАР надає консульську допомогу, але розгляд цього питання триває.
Нагадаємо, четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів, повідомив президент України Володимир Зеленський, додаючи, що держава активно працює над їхнім звільненням.
Хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Ситуація в Червоному морі призвела до перенаправлення судноплавних компаній свого флоту на довший маршрут через мис Доброї Надії. Це призвело до збільшення попиту на бункерне паливо у віддалених портах від Маврикії до Південної Африки та Канарських островів.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!