У грудні минулого року Україна відправила найбільшу за весь період війни кількість сільськогосподарської продукції водним транспортом — 6,1 млн тонн. Цю інформацію поширюють аналітики компанії Spike Brokers у каналі Telegram.
Спеціалісти підкреслюють, що через порти Дунаю було відправлено 1,3 млн тонн, а через порти Великої Одеси — 4,8 млн тонн.
Вони також зазначають, що тарифи на фрахт залишаються стабільними порівняно з груднем. Це визначається стабільним попитом і незмінністю функціонування українського морського коридору в Чорному морі.
Ринкові тарифи на транспортування сільськогосподарської продукції річковим транспортом:
– Ізмаїл, Україна — Констанца, Румунія: €22-28 (1-3 тис. т).
Ринкові тарифи на транспортування морським транспортом:
- Чорноморськ, Україна — Іспанія, Середземномор’я: $39-42 (30-35 тис. т);
- Чорноморськ, Україна — Італія, Східне узбережжя: $37-38 (30-35 тис. т);
- Чорноморськ, Україна — Італія, Західне узбережжя: $38-39 (30-35 тис. т);
- Чорноморськ, Україна — Португалія: $39-42 (30-35 тис. т);
- Чорноморськ, Україна — ARAG: $52-55 (30-35 тис. т);
- Чорноморськ, Україна — Китай: $62-67 (60-65 тис. т).
Нагадаємо, приблизно половина зернових культур в Україні експортується через неофіційні канали, уникаючи сплати податків.
Протягом січня-листопада 2023 року Україна імпортувала товарів на суму $57,2 млрд та експортувала на $32,8 млрд, згідно із повідомленням Державної митної служби України.
У 2023 році Україна вивезла 67,5 мільйонів тонн аграрної продукції, перевищивши минулорічний обсяг на 15%. Проте доходи від цього експорту впали на 8% порівняно з попереднім роком, досягнувши $21,9 мільярда.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!