Експерти Інституту споживчих експертиз оприлюднили результати дослідження стосовно точності наливу бензину на українських АЗС і відповіли на питання, чи справді зараз дійсно існує проблема з недоливом.
Про це повідомляє ТСН.
Не секрет, що майже кожен власник в авто в Україні хоч раз в житті стикався з проблемою недоливу пального, адже для власника заправки це найпростіший спосіб отримати додатковий не задекларований прибуток.
Контрольні зразки було відібрано в мережах преміальних брендів (ОККО, WOG, UPG, KLO, PARALLEL), а також в мережах, що позиціонують себе як дискаунтери (УКРНАФТА, BVS, БРСМ-НАФТА, ANP, MANGO, MARSHALL, PIT LANE). І насамкінець, для контрасту, заміряли точність відпуску на одній з нелегальних «бочок». Далі зразки було доправлено до акредитованої лабораторії на перевірку. Результати виявилися шокуючими.
Зразки бензину А-95, придбаних на АЗС, виміряли в лабораторії мірним циліндром, та перерахували густину. Далі за спеціальною формулою спеціалісти привели об’єми до температури, за якої проби відбиралися на АЗС. Таким чином, було визначено, що в семи (!) з тринадцяти перевірених мереж недолив складав більше, ніж 0,5%. В деяких випадках – набагато більше.
Результати експерти розділили на дві зони – зелену та червону. В першу потрапили мережі, в яких було зафіксовано допустимий недолив (нагадаємо, закон дозволяє до 0,5%). В другу – відповідно АЗС, де заправили менше пального, ніж було оплачено.
Зокрема, державна мережа УКРНАФТА виявилася єдиною, в якій зафіксовано перелив, на 0,4%. Тобто по факту, за ціною стели цієї мережі, виходить додаткова знижка 21 коп./літр. Ніби дрібниця, але приємно. Друге місце – у компанії WOG. І хоча тут і не дарують нічого, але недолив склав всього 0,05%, тобто 3 копійки на літрі.
Знаючи, як сучасні компанії ставляться до своєї економіки, можна припустити, що це і є точна вартість крапель, які випадають з пістолета, поки клієнт несе його до бака. Мінімальні значення виявлено також у столичної KLO та східно-української мережі PARALLEL, по 0,15% або 8 коп./літр. Вклалися в нормативи і інші лідери ринку – ОККО та UPG, але відрив у два рази більший, ніж у конкурентів, відповідно, 14 та 16 коп./літр.
У аутсайдерів картина набагато сумніша. АЗС мереж BVS, БРСМ-НАФТА, ANP, MANGO, MARSHALL, PIT LANE недоливають своїм клієнтам більше, ніж дозволені 0,5%.
Втім, рекордсменом прогнозовано виявилася нелегальна «бочка», на якій залили менше майже на 5 відсотків, або 2 гривні 30 коп.! А на другому досить несподівано опинилася полтавська BVS, в якій клієнти не доотримають 4,4% оплаченого бензину, або 2 гривні 24 копійки на літрі. У інших учасників недолив склав в діапазоні від 1 до 2-х відсотків, в перерахунку від 55 копійок до гривні на літрі бензину.
Як зазначив директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чорнобривець, «можна припустити, що у деяких мережах дискаунтерів недолив де-факто став бізнес-моделлю, щоб показати нижчу ціну на стелі. Якщо порахувати фактичну вартість літра: від ціни топ-мереж відняти персональну знижку клієнтів, а до ціни певних дискаунтерів додати вартість недоливу, то різниця складе всього 1.5-2 гривні».
Нагадаємо, в Україні з 1 липня 2023 року почали діяти довоєнні ставки ПДВ на пальне – вони зросли з поточних 7% до 20%.
Ціни на пальне в Україні у 2023 році зросли лише на 2,7% через те, що падіння світових цін на нафту компенсувало підвищення податків. Але цього року ціни зростатимуть більш швидко
Шість великих світових автовиробників домовилися до 2040 року перестати випускати машини із бензиновими двигунами.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!