Українські моряки визначаються серед п’яти найбільш постраждалих національностей, що перебувають на залишених суднах. Про це повідомили в Профспілці робітників морського транспорту України, посилаючись на дані Міжнародної федерації транспортних робітників (ITF).
Згідно з інформацією ITF за 2023 рік, залишено на покинутих суднах відзначено 132 випадки, що становить зростання на 10,92% порівняно з 2022 роком.
Згідно з Конвенцією МОП 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC), судно вважається покинутим, якщо власник судна не покриває витрати на репатріацію моряків, залишає екіпаж без необхідного утримання та підтримки або іншим чином порушує зв’язки, у тому числі не виплачує передбачену контрактом зарплату протягом щонайменше двох місяців.
У звіті ITF відзначено, що у 129 випадках заборгованість по зарплаті перевищила $12,1 мільйона. Усього з покинутих суден до ITF звернулися 1676 моряків. Індійські моряки стали найчастішими жертвами цієї ситуації, в сумі більше 400 осіб.
ITF повернула понад $10,9 мільйона заборгованої зарплати з 60 з цих суден. Проте Профспілка робітників морського транспорту України відзначила, що українські моряки залишаються в числі п’ятерки національностей, які перебувають на покинутих суднах.
Нагадаємо, четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів, повідомив президент України Володимир Зеленський, додаючи, що держава активно працює над їхнім звільненням.
У порту Мапуту в Мозамбіку утримують двох українських моряків через конфлікт між власником судна та його місцевим клієнтом.
Хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Ситуація в Червоному морі призвела до перенаправлення судноплавних компаній свого флоту на довший маршрут через мис Доброї Надії. Це призвело до збільшення попиту на бункерне паливо у віддалених портах від Маврикії до Південної Африки та Канарських островів.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!