Техніка

Колеса фортуни

Ринок вантажних автомобілів доволі специфічній взагалі й в Україні зокрема. Особливо, якщо йдеться про техніку для аграрного сектору, яка має відповідати не лише загальним експлуатаційним вимогам, а й задовольняти потреби конкретного клієнта.

В процесі діяльності будь-якого аграрного підприємства на певному етапі розвитку виникає необхідність оптимізації логістичних перевезень. Суть рішення полягає в пошуку оптимальних варіантів розподілу часу роботи й сполучення між точками постачань (поле-елеватор) із метою заощадити час і ресурси. Враховуючи нестабільну політику щодо тарифів на вантажні залізничні перевезення та потребу постійно перевозити власний вантаж і надавати послуги, виникає необхідність розширення автопарку. На прикладі співпраці компаній Scania та «НІБУЛОН» можна впевнитися, що оптимальне рішення здійсненне.

Глобально шведська компанія Scania представлена в основному в сегменті багатовантажних машин: магістральні тягачі, будівельні самоскиди, автомобілі-шасі для виконання інших специфічних завдань. Також її продукція зазвичай дорожча за техніку конкурентів, що насамперед пояснюється прагненням компанії самостійно виробляти для своїх моделей основні складники — двигуни, трансмісії, мости тощо. В той час як інші виробники вантажної техніки здебільшого використовують складники сторонніх спеціалізованих компаній.

Однак кожна медаль зазвичай має два боки. «Замкненість виробничого циклу, якого дотримується Scania, має свої привабливі плюси, пояснює Олександр Шевченко, менеджер з продажу українського представництва Scania. — Насамперед це стосується надійності техніки та якості гарантійного й післягарантійного обслуговування». Крім цього, українська філія шведської компанії сповідує індивідуальний підхід до кожного клієнта. На практиці це означає, наприклад, консультаційну допомогу щодо підбору не лише моделі вантажівки під потреби того чи іншого підприємства, а й наповнення її різноманітними опціями та системами. Ось чому на українському ринку Scania за результатами продажів серед лідерів групи: в першому півріччі 2017 року шведський бренд посів друге місце серед виробників вантажівок, які представлені у вітчизняному аграрному секторі. Яким чином компанія досягає видатних результатів в Україні, чудово видно на прикладі співпраці з компанією «НІБУЛОН».

 

Колеса фортуниНа старті

 

Усе почалося 2010 року, коли до транспортного парку «НІБУЛОН» прибули перші п’ять вантажівок цієї марки, а саме — тягачі для роботи в парі з напівпричепами-зерновозами. Вони призначалися для транспортування зібраного врожаю з полів до елеваторів. Перший досвід співпраці виявився вдалим, і протягом чотирьох років поспіль «НІБУЛОН» отримав ще 15 машин. Цього разу — це шасі, на які будуть встановлені кузови для перевезення зерна.

Розвиток комбінованих перевезень вантажів є важливим напрямом у компанії «НІБУЛОН». Особливістю застосування зерновозів компанією є зменшення плеча перевезення вантажів для їх переорієнтування на водний транспорт із метою зняти навантаження на дороги. Логістична модель компанії «НІБУЛОН» передбачає доставку зернових автотранспортом від виробника до елеватора на відстань не більшу за 80–100 км.

«Автотранспортне відділення компанії виконує шість основних функцій логістики: доправити найефективнішим способом потрібний вантаж із потрібного місця в потрібний час у потрібній кількості та відповідної якості, — розповідає Андрій Монахов, заступник начальника відділу з автомобільних перевезень відділу транспортної логістики компанії «НІБУЛОН». — З окремих елеваторів зернові доправляють до річкових елеваторів, а вже звідти несамохідними суднами — до перевантажувального термінала компанії в Миколаєві чи безпосередньо на зовнішній рейд із подальшою перевалкою на морські судна».

У 2017 році в «НІБУЛОН» вирішили комплексно підійти до поліпшення й оптимізації роботи автопарку, що неможливо зробити без оновлення тягачів. Компанія відповідально поставилася до вибору нових вантажівок, ураховуючи оптимальне співвідношення «ціна-якість» і власний досвід експлуатації машин. Важливим критерієм у виборі техніки були економічність й екологічність, вартість обслуговування та ремонтів, а також термін гарантійного обслуговування. Також велику увагу було приділено системі фінансування купівлі автотранспорту. Бажання компанії безупинно розвиватися, прагнення зменшити витрати матеріальних ресурсів інтенсивним шляхом — усе це неможливе без упровадження нових технологій, які є більш економічними й ощадливими.

Тому було вирішено придбати ще 15 одиниць техніки марки Scania — а саме сідлові тягачі моделі G400 з однією ведучою віссю та кабіною серії Streamline, що дозволяє стояти всередині на повний зріст і має спальне місце для водія. Це створює для водія максимально комфортні умови праці, що, у свою чергу, підвищує ефективність перевезень.

Машини оснащено перевіреним і надійним дизельним двигуном з робочим об’ємом 13 л потужністю 400 к.с. і має крутний момент 1600 Нм. Двигун відповідає екологічним нормам Євро-5. Коробка передач — механічна з опційною системою Opticruise. Ця автоматична система перемикання передач забезпечує кращу точність вибору передачі залежно від дорожніх умов. Водій може повністю сконцентруватися на дорозі й керуванні автомобілем, Opticruise самостійно обере найбільш економічний режим. Муфта зчеплення може бути повністю автоматичною (без педалі зчеплення) або з педаллю зчеплення. Opticruise взаємодіє з усіма іншим електронними системами автомобіля, такими як ретардер, двигун і гальмівна система. Все це дозволяє зменшити експлуатаційні витрати палива, а також підвищує комфорт і безпеку.

 

Колеса фортуниТягова сила

 

Тягачі працюватимуть разом зі спеціалізованими самоскидними напівпричепами для перевезення зернових — об’ємом 50,5 і 52,5 м³ виробництва фірми Schmitz. Важливо зазначити, що спеціалізоване гідравлічне обладнання для перекидання кузовів і вивантаження зерна на тягачі встановлювали також спеціалісти українського представництва Scania. Безпосередньо монтаж гідравліки було виконано силами офіційного дилера Scania в Одесі. Це дозволило дотриматися корпоративних стандартів Scania щодо встановлення додаткового обладнання й, відповідно, надати клієнту гарантію його безперебійної роботи протягом установленого виробником строку.

Поставлені компанії «НІБУЛОН» машини Scania з третьої партії оптимально пристосовані до українських умов і відповідають специфіці експлуатації аграрною компанією. Враховуючи попередній досвід співпраці з агрохолдингом, було вирішено про оптимізацію технічного наповнення автівок і їх комплектації. Зокрема на машинах з’явилася посилена підвіска, було збільшено кліренс і встановлено металевий захист картера двигуна й трансмісії. Також встановлено головну передачу з передатковим відношенням, яке оптимально відповідає важким умовам, у яких працюють у полі сідлові тягачі з багатовантажними напівпричепами. Встановлено передній бампер зміненої конструкції, який дозволяє автомобілям долати круті підйоми.

Продати техніку — це лише початок. Головне починається потім: клієнта повинні задовольнити її експлуатаційні показники та зворотний зв’язок із представником виробника. Саме на цьому акцентують увагу в представництві Scania в Україні та вибудовують відносини із замовниками. Тому за кожним із них закріплено персональні менеджери, які супроводжують автомобілі протягом експлуатації та за першої потреби надають консультації щодо обслуговування й оптимізації експлуатації.

Також Scania пропонує спеціалізовані інструменти — наприклад, систему дистанційного моніторингу Scania Fleet Management System. Під’єднавшись до неї, отримуєш усе необхідне — від автоматичних звітів за показаннями тахографа до дистанційної діагностики та навчання водія. На кожному автомобілі встановлено спеціальний блок, із якого зібрана інформація передається на центральний сервер за допомогою GPS і GPRS. Система надзвичайно проста в експлуатації, що дозволяє використовувати їх частіше, в повному обсязі й ефективніше.

Для вітчизняних покупців привабливим є те, що сам вимірювальний блок входить до ціни машини, а абонентська плата за користування системою дуже помірна. До того ж схожі системи, які пропонують на нашому ринку сторонні розробники, не лише дорожчі, а й бідніші за функціоналом.

А Scania Fleet Management System у режимі реального часу дає необхідну інформацію про місце перебування, показники автомобіля й дії водія — за яким алгоритмом він використовує гальма, чи обирає оптимальну передачу для конкретних умов руху тощо. Після аналізу цих даних Scania може надати конкретні рекомендації з оптимізації експлуатації автомобіля конкретним водієм, що в результаті може зменшити витрати палива до 10% на машину. Це дозволить значно підвищити ефективність автопарку. Як результат — кращий контроль над бізнесом.

Це цілком відповідає прагненням компанії «НІБУЛОН»: на підприємстві постійно проводять заходи щодо зменшення витрат палива. Стимулом економії для водіїв є матеріальна винагорода за результатами звітного періоду.

 

Колеса фортуниПарк автомобільного періоду

 

З поставкою третьої партії вантажівок Scania кількість машин цієї марки в компанії «НІБУЛОН» досягла 35 одиниць. А загалом парк вантажівок іноземного виробництва в агрохолдингу налічує до 100 одиниць. Це робить його найкращим і найсучаснішим в Україні. Цікаво, що цього року схема використання компанією «НІБУЛОН» вантажного автотранспорту дещо змінилася. Поряд із доставкою до елеваторів власного зерна компанія почала надавати послуги транспортування стороннім фермерам. Це дозволить їй максимально ефективно використовувати наявну техніку, й надавати запитувану ринком послугу перевезення зернових.

Зміна кон’юнктури ринку й внутрішньої політики перевезень, підвищення вимог екологічних стандартів і прагнення оптимізувати господарську діяльність повсякчас вимагає від вітчизняних аграрних підприємств модернізації автопарку та підвищення його ефективності. Вантажівки Scania завдяки сучасній і продуманій конструкції, високій варіативності комплектацій і широкому списку стандартного й додаткового обладнання дозволяють повною мірою досягти цієї цілі.

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку