Власники суден з Нідерландів висловлюють прохання до уряду щодо забезпечення їхніх суден військовим супроводом у Червоному морі.
Нідерландські судновласники звертаються до уряду з проханням про кращий захист у зв’язку з атакми хуситів у Червоному морі. Цю інформацію надає нідерландське видання NOS.
Судновласники мають намір якнайшвидше відновити транзит через Суецький канал. У своєму листі до Міноборони представники судновласників просять надати озброєну охорону на борту суден, щонайменше.
Нині міністеока оборони Карін Оллонґрен заявила, що Нідерланди активно працюють над захистом міжнародного судноплавства у Червоному морі. Проте наразі невідомо, яким чином розвиватимуться події в цьому регіоні.
«Ми говоримо про крилаті ракети, про безпілотники. Захист від них суттєво відрізняється від протидії невеликим човнами з озброєними піратами. Зараз (ред.: у Червоному морі) існує дуже серйозна загроза, тому нерозумно поки туди плисти», — наголосила Оллонґрен.
Скільки суден хусити атакували за останні місяці
Хусити з Ємену атакували понад 30 торгових суден у Червоному морі та Аденській затоці. З початку 19 листопада хусити напали на щонайменше 30 цивільних суден у Червоному морі, у знак підтримки палестинського бойового угруповання ХАМАС, повідомляє Reuters.
Reuters станом на 5 лютого опублікувало список суден, які хусити атакували у Червоному морі з 19 листопада.
Хусити використовують протикорабельні балістичні ракети та безпілотники-камікадзе для атак.
Серія атак розпочалася 19 листопада, коли гелікоптер хуситів приземлився на вантажне судно Galaxy Leader. Терористи захопили моряків, включаючи українців, яких вони тримають у полоні до цього часу.
Після цього хусити атакували ще 29 суден у районі Червоного моря. З них 13 суден отримали прямі удари ракет або безпілотників. Ці напади призвели до серйозних порушень у світовій торгівлі, оскільки близько 12% всього обсягу торгівлі проходить через Червоне море.
Крім того, 6 лютого стало відомо про ще одну атаку на судно. Вантажний корабель у Червоному морі постраждав від удару снаряду, який був запущений єменськими хуситами.
Повідомлення від британського Агентства морських торговельних операцій (UKMTO) підтвердило, що судну у Червоному морі влучив снаряд хуситів, коли воно перебувало біля узбережжя Ємену.
Екіпаж повідомив, що на відстані 57 миль на захід від Ходейди, з лівого борту судна, був випущений снаряд. Поблизу того місця також перебувало невелике судно.
Снаряд пролетів над палубою і пошкодив вікна судна, але завдав лише незначних збитків.
Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Ескалація конфлікту в Червоному морі внесла суттєві корективи до морських маршрутів багатьох світових судноплавних компаній, що вплинуло на ринок страхування та географію торгівлі. Про це повідомив Геннадій Іванов, директор BPG Shipping.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
Судноплавна компанія Hapag-Lloyd, яка активно шукає альтернативні маршрути для своїх суден через напади хуситів в Червоному морі, оголосила про введення сухопутних коридорів через територію Саудівської Аравії.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!