Цього тижня ставки фрахту в річкових портах Дунаю залишалися переважно стабільними, так само як і у глибоководних портах Одеси для суден класу “хендісайз”. Про це повідомила Українська зернова асоціація, посилаючись на дані від Atria Brokers.
На 9 лютого ставки на перевезення кукурудзи “костерами” об’ємом 6000 тонн з портів Рені та Ізмаїл залишилися на рівні минулого тижня. Фрахт до різних напрямків також залишався стабільним: до Мармари – 27-28 $/т, східного узбережжя Греції – 31-32 $/т, східного Середземномор’я – 35-36 $/т, східного узбережжя Італії – 40-42 $/т, Іспанії – 46-48 $/т, і Севільї – 48-50 $/т. Єдине зниження ставок спостерігалося у напрямку до Ізраїлю, на 4-5 $/т, зі значенням 42-44 $/т.
Ставки фрахту на перевезення кукурудзи “хендісайзами” з глибоководних портів за ключовими напрямками також залишилися стабільними: до середземноморського узбережжя Єгипту – 30-31 $/т, Італії – 32-33 $/т, середземноморського узбережжя Іспанії – 33-35 $/т, і Тунісу – 37-38 $/т.
Фрахт на перевезення пшениці/кукурудзи “панамаксами” з глибоководних портів до Китаю становить 65-66 $/т, до Бангладеш – 61-63 $/т.
Ставки на перевезення кукурудзи баржами до Констанції становлять 14-15 €/т, трохи нижче, ніж 15 €/т минулого тижня. Для соняшнику ставки до Русе/Сілістра складають 20-21 €/т, порівняно з 21 €/т минулого тижня.
Українське Дунайське пароплавство модернізуватиме флот
Плани Українського Дунайського пароплавства охоплюють модернізацію свого річкового флоту, починаючи з першого судна типу “Капітан Антіпов”, яке незабаром відправиться до Австрії для заміни двигунів. Цю інформацію оголосили 6 лютого в Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України за словами міністра Олександра Кубракова.
За його словами, стратегічним завданням є модернізація усього тягового флоту УДП, який налічує 45 одиниць (25 у діючому стані та 20 у резерві).
Олександр Кубраков також наголосив, що середній вік річкового флоту Дунайського пароплавства перевищує 40 років. Для його подальшої експлуатації в країнах Євросоюзу необхідно модернізувати судна та замінити двигуни на більш екологічні та енергоефективні.
Підготовчі роботи на суднах, які вимагають модернізації, відбудуться в Україні на заводі ПрАТ “Українське Дунайське Пароплавство”, а заміну двигунів проведуть в Австрії.
“На сьогодні маємо підписаний договір з австрійською компанією ÖSWAG на виконання робіт з модернізації перших п’яти суден цієї серії. ÖSWAG має величезний досвід модернізації старого дунайського флоту – як вантажного, так і пасажирського”.
Крім того, відповідно до слів Кубракова, економічний ефект від модернізації одного судна на рік складає понад 800 тисяч євро та дозволяє зменшити витрати на паливо на 20-25%. Це відкриває можливості для зниження простоїв у ремонті та витрат на пошук та придбання запчастин.
У міністерстві також зазначили, що в межах контракту законтрактовані японські двигуни Mitsubishi. Україна має сертифіковані компанії, які забезпечують сервісне обслуговування цих двигунів. Вони плануються до поставки на завод ÖSWAG вже у квітні.
Нагадаємо, Українське Дунайське пароплавство (УДП) оголосило про початок реформування своєї корпоративної структури, як рекомендовано міжнародними партнерами.
У 2023 році Публічне акціонерне товариство “Українське Дунайське пароплавство” отримало дохід у розмірі 1,1 мільярда гривень.
Обсяги перевалки в Дунайських портах досягли рекордних 120 тисяч тонн.
Вартість логістичних витрат на доставку товарів до дунайських портів чи залізницею до польських, чи румунських значно перевищує аналогічні витрати до портів Чорного моря, іноді досягаючи різницю в $90 за тонну.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!