Новини    25 червня 2018 15:15

Скасування правил торгівлі необроблених лісоматеріалів призведе до блокування ринку деревини


В березні 2018 р. ВРУ ухвалила в першому читанні проект №5495 «Про внесення змін до деяких законів України щодо збереження українських лісів та запобігання незаконному вивезенню необроблених лісоматеріалів». Ним пропонується обмежити внутрішнє споживання необроблених лісоматеріалів до 20 млн кубометрів/рік, а також посилити адміністративну та кримінальну відповідальність за незаконну вирубку лісу та подальший його експорт поза митним контролем (контрабанду). Про це повідомляють на сайті Офісу ефективного регулювання (BRDO) при МЕРТ.

Разом з цим, розглядається скасування Наказу №42 Держкомлісгоспу, яким затверджено «Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу необробленої деревини», що сьогодні фактично є єдиними правилами, які регулюють доступ до ринку сировини.

«BRDO підтримує концепцію прозорого регулювання ринку деревини, тому наголошує на першочерговій необхідності введення електронного обліку деревини та формування зрозумілих правил доступу до ринку лісу, а потім посилення відповідальності за незаконні рубки та нелегальний обіг деревини», – йдеться у повідомленні

В Офісі ефективного регулювання кажуть, що запропоновані зміни за умови скасування правил торгівлі деревиною призведуть до хаосу та блокування ринку. Посилення відповідальності за умови відсутності чітких правил гри не сприятиме формуванню цивілізованого ринку, залученню інвестицій у деревообробку та раціональному використанню лісів. Тому спочатку необхідно розробити і прийняти закон, що регулюватиме торгівлю деревиною, та запровадити електронний облік деревини.

«Більш того, законопроект №5495 порушує Регламент ВРУ і Бюджетний кодекс через відсутність належного обґрунтування, а також не відповідає нормам СОТ через відсутність обґрунтування застосування обмеження», – додали там.

За оцінкою BRDO, закладене формулювання про «внутрішнє обмеження споживання деревини» не тільки дозволятиме продовжувати вирубку, а й збільшить межі дозволеного у 2.5 рази, зокрема через відсутність уніфікованої термінології в законодавстві. Крім того, через законодавчі вади є неможливою реалізація запропонованого посилення кримінальної відповідальності, а поширення адміністративних правопорушень на перевезення і зберігання незаконно зрублених дерев є дублюванням положень іншого законодавства.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Вас зацікавить