Новини / Кейси     08 липня 2019 15:34

Сімейне господарство: як родинна етно-ферма на Одещині стала стрижнем для розвитку села  

Сімейна етно-ферма «Білочі» – це яскравий приклад того, як можна поєднати стале господарство і традиційну сільську культуру. Тут використовують технології крафтового молочного виробництва, пермакультури, мульчування, компостування, екобудівництва та крапельного поливу.

Агропорт презентує проект «Родинний добробут», покликаний розвивати ділову активність у регіоні. Він передбачає бізнес-інкубацію, консультації, залучення інвестицій та допомоги в організацію збуту продукції. Метою програми є розвиток людського капіталу, що сприятиме утриманню молоді та працездатного населення в селі.

Родинне тепло, родинне коло, родинні традиції. Саме ці головні цінності мають відображення у «Родинному добробуті». Це абсолютно новий формат, нова стратегія, яка передбачає адаптацію фермера та його господарства до ринкових реалій, а також є альтернативою в сучасних умовах розвитку сільських територій.

Читайте: Ставка на інновації. Як прагнення фермера Євгена Вайна до нового збільшує врожайність у господарстві «Відродження»

Одним з учасників проекту вже став підприємець Дмитро Скорик з родиною. Вони переїхали з Одеси в с. Шершенці, Кодимського району Одеської області, де останні десять років займаються виробництвом молочної продукції під власною маркою «Від Пантюші».

Історія виникнення ферми та сімейної марки «Від Пантюші» починається задовго до зустрічі та одруження її засновників Дмитра та Надії Скориків. Особисті творчі захоплення, професійне вивчення традиційної культури та побуту, вибір на користь екологічного гармонійного життя стало спільним підґрунтям майбутньої родини.

Дмитро Скорик, засновник сімейної ферми «Білочі»

Звісно, це історія любові, й усі цінності, які є в основі цієї справи, базуються саме на цій основній складовій людського буття. Саме через бажання жити серед природи, споживати натуральну їжу та воду, а також розпочати власну справу, Дмитро вирішує продати будинок, кошти з продажу якого стають стартовим капіталом для заснування зеленої садиби. Так, 2008 р. родина переїжджає з міста до села, де згодом засновує етно-хату «Білочі». Проте через численні проблеми й труднощі швидкого та впевненого старту «зеленої мрії» не вийшло. Тоді родина обирає новий напрямок – виготовлення натуральних продуктів, зокрема й кисломолочних. Головною метою було створити дійсно смачні та якісні продукти для свого сина Пантюші та для здоров’я усієї родини. Потім захотілося поділитися з друзями, а згодом молочне «Від Пантюші» з’явилося у міських фермерських лавках.

У 2017 р. задля розширення виробництва родина Скориків заснувала молочний міні-цех. На сьогодні виробництво працює у формі ФОП, має експлуатаційний дозвіл на виробництво молочної продукції, проходить міжнародну систему якості управління безпекою харчових продуктів HАССР та має плани пройти органічну сертифікацію. Оптимізувати виробництво значною мірою допомогла співпраця з проектом.

Сімейна етно-ферма «Білочі» є яскравим прикладом того, як можна поєднати стале домогосподарювання і традиційний сільський устрій. Було проведено повну реконструкцію традиційної сільської садиби з використанням елементів сучасного дизайну та пермакультури, яка поступово перетворилась на крафтову ферму.

Сьогодні ферма використовує технології крафтового молочного виробництва, пермакультури, мульчування, компостування, екобудівництва та крапельного поливу. Також родина постійно займається культурними й освітніми проектами та регулярно проводить майстер-класи з традиційної культури, побуту та традицій місцевих спільнот.

Родинний добробут

«Родинний добробут» почався ще у 2015 р. Він передбачав створення інфраструктурних станцій для водовідведення в населених пунктах та розвиток сільської місцевості. Це було складовою концепції маркетингу території, якого потребують «депресивні» райони України. У минулому році разом з партнерами ми передивились стратегію з урахуванням особливостей розвитку сільських територій. Ініціативу вже було неодноразово презентовано на заходах з розвитку соціального підприємництва, де вкотре переконалися у необхідності, а головне – в актуальності цієї програми. На цей момент «Родинний добробут» являє собою кооператив, керуючу та дистриб’юторську компанію, яка надає послуги з реалізації сільськогосподарської продукції та її маркетингу», – розповідає генеральний менеджер Агропорт Україна Дмитро Титаренко.

Головною місією проекту є поліпшення якості життя і соціального захисту людей, які працюють в аграрному секторі. Також проект має на меті створення нових робочих місць – він орієнтований на працевлаштування вимушених переселенців з тимчасово окупованих територій України (1,7 млн осіб), ветеранів АТО (понад 0,3 млн осіб) та вирішення питання їх соціалізації й реабілітації.

«Родинний добробут» – це проект, покликаний розвивати ділову активність у регіоні. Він передбачає бізнес-інкубацію, консультації, залучення інвестицій та допомоги в організацію збуту продукції. Метою програми є розвиток людського капіталу, що сприятиме утриманню молоді та працездатного населення в селі.

Створена екосистема «добробуту» покликана сприяти налагодженню діалогу та взаємодії з державою, фінансовими структурами та профільними сервіс-провайдерами із супроводу фермерства, яким важко співпрацювати з дрібними виробниками для вирішення системних питань.

На Херсонщині Агропорт презентує альтернативну модель з розвитку сільських територій. Презентація та обговорення відбудеться в рамках експертної дискусії «Впровадження цілей сталого розвитку на регіональному рівні» 18 липня з 10.00 до 12.00 (Міжнародний аеропорт «Херсон»).

Landlord раніше повідомляв про те, що за 20 км від Львова 33 місцеві фермери організували туристичний кластер «Горбогори» і таким чином розвивають свій агробізнес, а також територію, де вони працюють.