На недавній конференції Black Sea Grain 2024 аналітик логістичного ринку «УкрАгроКонсалт», Максим Харченко, поділився своїм баченням майбутнього фрахтових ставок на перевезення зерна з України.
З початку дії українського зернового коридору, спостерігалося значне зниження фрахтових ставок, завдяки успішним перевезенням і зростаючій кількості заходів суден у порти. Аналітик прогнозує, що тренд на зниження вартості фрахту продовжиться.
Нині різниця в цінах на перевезення зерна з портів Одеси та Констанци є значною: наприклад, вартість фрахту на експорт кукурудзи до Іспанії з Одеси складає $32 за тонну, тоді як з Констанци — лише $20 за тонну. Ця різниця, за словами Харченка, викликана воєнними ризиками, особливо в Червоному морі, де досі відбуваються атаки хуситів на торговельні судна.
Харченко зазначив, що деякі компанії обирають маршрути в обхід Африки, через мис Доброї Надії, для зменшення ризиків. Проте українські судна продовжують курсувати через Червоне море.
Завершуючи свій виступ, аналітик висловив сподівання на стабілізацію ситуації в Чорному та Червоному морях, що дозволить знизити вартість фрахту і підвищити конкурентоспроможність українського зерна на світових ринках.
Нагадаємо, протягом останнього тижня зменшилася кількість вагонів із зерном, що направлялися до портів Великої Одеси та Ізмаїла, на 290 одиниць, як повідомив Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця”, за даними Rail.insider.
Повномасштабна агресія Росії значно вплинула на продовольчу безпеку та функціонування аграрного сектору України, спричинивши ураження логістичним ланцюгам експорту сільськогосподарської продукції на світові ринки.
Українським морським шляхом вже пройшло 1286 суден, які доставили 25 мільйонів тонн сільськогосподарської продукції до країн Азії, Африки та Європи. Цю інформацію оприлюднив віцепрем’єр-міністр Олександр Кубраков у своєму акаунті на Facebook.
Функціонування морського транспортного маршруту дозволило Україні в січні експортувати 12 мільйонів тонн зернових, що відповідає обсягам до війни.
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило, що обсяги експорту через Український коридор майже дорівнюють обсягам експорту через порти “Південний”, “Одеса” та “Чорноморськ” під час воєнних подій. У грудні відправлено морем 6,8 мільйона тонн товарів, а в січні – 6,7 мільйона тонн. Навіть у лютому, найкоротшому місяці року, очікується збереження показників експорту на рівні попередніх місяців.
Раніше з портів Великої Одеси вийшла рекордна кількість суден. Український морський коридор встановив рекорди 17 та 18 лютого, коли з портів Великої Одеси відправилося по 16 суден.
Україна та Болгарія домовилися щодо деталей впровадження системи ліцензування експорту української агропродукції. Йдеться про насіння соняшнику, ріпаку, кукурудзи та пшениці.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!