
Починаючи з 18 квітня, польські протестувальники мають намір знову заблокувати рух перед пунктом пропуску “Корчова-Краківець”, що призведе до обмеження пересування вантажівок. За даними Державної митної служби України, акція передбачається щонайменше до 20 квітня.
У повідомленні від пресслужби Державної митної служби України йдеться про можливе зупинення вантажів на кордоні з Україною з 18 квітня 2024 року о 09:00 годині до 20 квітня 2024 року о 09:00 годині.
За інформацією Державної митної служби, польські протестувальники планують пропускати лише по одній вантажівці за годину, але це не стосуватиметься гуманітарних та військових перевезень. Рух пасажирського транспорту, включаючи легкові автомобілі та автобуси, залишатиметься безперешкодним у обидва напрямки.
Учора, 16 квітня, протестувальники розблокували пункт пропуску “Долгобичув-Угринів”, але пункти “Рава-Руська” та “Ягодин” залишаються заблокованими.
Нагадаємо, більшість агропродукції з України експортується морем, обходячи Польщу, але є товари, які не можна транспортувати морським шляхом. Хоча 86% агропродукції експортується морем через порти Одеси та Дунайського регіону, але є товари, які не можуть бути доставлені морським шляхом, і на них є попит, наприклад, у німецьких споживачів, які не можуть отримати цукор та вівсянку з Чернігівщини через порт у Гамбурзі. Це призводить до значних логістичних витрат.
Президент Польщі Анджей Дуда у своєму інтерв’ю для LRT висловив думку, що Польща не може самостійно розв’язати проблему, пов’язану з забороною на українську агропродукцію та блокадою кордону польськими фермерами. За його словами, ця проблема потребує політичного рішення з боку Європейського Союзу.
Фермери з Польщі вже не блокують пункт пропуску “Долгобичув-Угринів”, як повідомив речник Держприкордонслужби України полковник Андрій Демченко у коментарі для “Української правди”.
Країни Євросоюзу вимагають від України пристосувати своє виробництво до європейських стандартів, але одночасно обмежують експорт і намагаються відновити систему квот. Цю позицію висловив Алекс Ліссітса, генеральний директор ІМК та президент асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», у коментарі для Politico.
Уряд Польщі готується створити Раду для співпраці з Україною, яка буде включати питання транскордонного співробітництва. Цю інформацію поширив Павел Коваль, майбутній голова Ради та голова комісії Сейму Польщі з закордонних справ.
Блокування кордону призводить до збитків в обох країнах. Щодо постачання харчових продуктів логістика стає дорожчою, але це майже не впливає на ціну товарів. Однак через підвищення цін на логістику можливо, що торгові мережі відмовляться від раніше запланованих знижок на товари.
Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), провівши опитування серед своїх членських компаній, встановила, що 98% опитаних компаній стикнулися зі зростанням транспортних витрат через страйки на західному кордоні. Про це повідомляє пресслужба ЄБА.
Литовські виробники зерна стверджують, що головною їхньою проблемою є не українське, а російське зерно, яке у великій кількості потрапляє до Європейського Союзу. Цю інформацію публікує LRT. За словами представника Литовської асоціації виробників зерна Аушріса Маціаускаса, вражає кількість російського зерна, яке пройшло через Латвію та Литву у 2023 році – понад 3 мільйони тонн. Загалом минулого року на ринок ЄС було імпортовано 12 мільйонів тонн російського зерна.
Блокада кордону польськими фермерами завдає шкоди обом країнам. Україна, однак, є самодостатньою в продовольстві, тому не очікується зростання цін. Польща поступово втрачає свої позиції в транспорті та транзиті, що призводить до переорієнтації логістичних ланцюгів та зміни напрямків товаропотоку. Це впливає на споживачів у Польщі, які втрачають доступ до якісних та доступних продуктів, а також на європейських переробників, які стикаються з проблемами в отриманні якісної сировини.
Маргарита Юзяк