Новини    03 березня 2024 15:28

Польські фермери продовжують блокувати шість пунктів пропуску на кордоні з Україною


За повідомленням Держприкордонслужби, блокування всіх шести напрямків на українсько-польському кордоні продовжується, заявив речник ДПСУ Андрій Демченко в етері телемарафону.

За його словами, рух вантажних засобів продовжується бути заблокованим польськими фермерами у всіх шести напрямках. На ранок у чергах на цих напрямках, що простягаються на території Польщі в напрямку України, очікується можливість проїзду понад 2400 вантажних транспортних засобів.

Найбільші черги утворилися на контрольних пунктах пропуску “Краківець” та “Ягодин”. На останньому з них вантажівки допускаються тільки у напрямку України, і протягом минулої доби через нього пройшли лише 70 транспортних засобів.

“Нагадаю про те, що “Ягодин” – це найбільший інфраструктурний напрямок де може перетинати кордон 1200-1400 вантажівок в обох напрямках. Натомість зараз пропускаються лише вантажні засоби, які слідують в Україну… Жодна вантажівка не перетинає кордон в бік Польщі, оскільки їх не пропускають”, – додав Демченко.

Він також зазначив, що протестувальники не створюють перешкод для руху іншого транспорту, включаючи легкові автомобілі та автобуси.

Нагадаємо, більшість агропродукції з України експортується морем, обходячи Польщу, але є товари, які не можна транспортувати морським шляхом. Хоча 86% агропродукції експортується морем через порти Одеси та Дунайського регіону, але є товари, які не можуть бути доставлені морським шляхом, і на них є попит, наприклад, у німецьких споживачів, які не можуть отримати цукор та вівсянку з Чернігівщини через порт у Гамбурзі. Це призводить до значних логістичних витрат.

Блокування кордону призводить до збитків в обох країнах. Щодо постачання харчових продуктів логістика стає дорожчою, але це майже не впливає на ціну товарів. Однак через підвищення цін на логістику можливо, що торгові мережі відмовляться від раніше запланованих знижок на товари.

Новини за темою:  МХП Косюка стає мажоритарним власником іспанської Uvesa: угода на 225€ за акцію

Міністр юстиції Денис Малюська дорогою до Варшави зупинився на українсько-польському кордоні, щоб поспілкуватися з місцевими фермерами, котрі блокують кордон. Протестувальники вважають, що українські фури везуть російське зерно.

Блокада кордону польськими фермерами завдає шкоди обом країнам. Україна, однак, є самодостатньою в продовольстві, тому не очікується зростання цін. Польща поступово втрачає свої позиції в транспорті та транзиті, що призводить до переорієнтації логістичних ланцюгів та зміни напрямків товаропотоку. Це впливає на споживачів у Польщі, які втрачають доступ до якісних та доступних продуктів, а також на європейських переробників, які стикаються з проблемами в отриманні якісної сировини.

Польща продовжує висловлювати потребу в установленні квот на чутливі товари з України, включаючи українську малину. За інформацією з Rzeczpospolita, міністр сільського господарства Польщі, Чеслав Сєкерський, пояснив, що обсяги замороженої малини, що були імпортовані з України минулого року, були настільки великі, що вони можуть загрожувати місцевому виробництву.

Польські фермери мають намір перекривати дороги біля кордону з Україною щонайменше до квітня, заявив керівник організації “Підкарпатське ошукане село” Роман Кондрув. Крім того, вони розглядають можливість блокувати пасажирський транспорт.

Збирання української кукурудзи в Польщі наближається до завершення, але через інцидент, що стався в ніч на 25 лютого поблизу залізничної станції “Котомеж”, 30 тонн зерна залишаються не зібраними. Він пояснив, що з 8 з 40 вагонів було розкрито та відімкнуто двері, що призвело до висипання частини вмісту. Українська кукурудза, яка мала бути доставлена до порту Гданськ для подальшого перевезення до Марокко, розсипалася на землю в кількості від 160 до 180 тонн.

Польські фермери планують розширити свої протести, організовуючи акцію на кордоні з Литвою в п’ятницю, 1 березня. Це було заявлено співорганізатором протесту Каролісом Печіньскінсом у коментарі для LRT. За його словами, протестувальники намірені проводити перевірки транспортних засобів на контрольно-пропускному пункті (КПП) між містами Кальварія (Литва) та Будзисько (Польща), які можуть перевозити українське зерно або іншу сільськогосподарську продукцію.

Новини за темою:  Астарта збільшила експорт цукру в 4 рази у 2024 році: результати та плани агрохолдингу

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...