Нагадаємо, більшість агропродукції з України експортується морем, обходячи Польщу, але є товари, які не можна транспортувати морським шляхом. Хоча 86% агропродукції експортується морем через порти Одеси та Дунайського регіону, але є товари, які не можуть бути доставлені морським шляхом, і на них є попит, наприклад, у німецьких споживачів, які не можуть отримати цукор та вівсянку з Чернігівщини через порт у Гамбурзі. Це призводить до значних логістичних витрат.
Уряд Польщі готується створити Раду для співпраці з Україною, яка буде включати питання транскордонного співробітництва. Цю інформацію поширив Павел Коваль, майбутній голова Ради та голова комісії Сейму Польщі з закордонних справ.
Блокування кордону призводить до збитків в обох країнах. Щодо постачання харчових продуктів логістика стає дорожчою, але це майже не впливає на ціну товарів. Однак через підвищення цін на логістику можливо, що торгові мережі відмовляться від раніше запланованих знижок на товари.
Читайте також: У Польщі, схоже, вирішили не забороняти транзит української агропродукції
Посол Польщі в Україні, Ярослав Гузи, в інтерв’ю DW висловив думку, що ситуація з протестами на кордоні – лише частина більш загальної проблеми, яка не обмежується польсько-українським конфліктом, але має європейський характер.
Країни Євросоюзу вимагають від України пристосувати своє виробництво до європейських стандартів, але одночасно обмежують експорт і намагаються відновити систему квот. Цю позицію висловив Алекс Ліссітса, генеральний директор ІМК та президент асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», у коментарі для Politico.
Президент Польщі Анджей Дуда у своєму інтерв’ю для LRT висловив думку, що Польща не може самостійно розв’язати проблему, пов’язану з забороною на українську агропродукцію та блокадою кордону польськими фермерами. За його словами, ця проблема потребує політичного рішення з боку Європейського Союзу.
Маргарита Юзяк