Новини    12 березня 2024 11:09

Польські фермери анонсували поновлення блокування одного з КПП 13 березня


10 березня польські протестувальники відновили рух на пункті пропуску «Краківець – Корчова», але з повідомленням про відновлення страйку 13 березня.

За інформацією речника Державної прикордонної служби Андрія Демченка, п’ять інших пунктів пропуску залишаються заблокованими, і в чергах стоїть близько 1700 вантажівок, повідомляє «Суспільне».

Навіть після розблокування напрямку на пункті пропуску «Краківець», черги вантажівок продовжуються, а на території Польщі, зазначає речник ДПСУ.

Андрій Демченко додає, що польські протестувальники пропускають обмежену кількість вантажівок у бік України, а пункти пропуску «Ягодин» та «Шегині» залишаються повністю заблокованими.

У Польщі плануються нові протести на підтримку фермерів, зокрема, польські фермери планують протестувати 20 березня.

Фермер Станіслав Барна, заявивши про масштабний протест, висловив надію на серйозний підхід уряду до їхньої ситуації, передає кореспондент «Радіо Свобода».

Наступна зустріч між урядом та фермерами запланована на сьогодні, 11 березня, з метою обговорення компенсацій за зерно, що залишається на складах у фермерів.

Партія «Право і Справедливість» оголосила про масштабну акцію протесту 18 травня в Варшаві, щоб підтримати фермерів і спонукати Сейм Польщі прийняти резолюцію щодо «зеленого курсу» та ембарго на українське зерно.

Нагадаємо, більшість агропродукції з України експортується морем, обходячи Польщу, але є товари, які не можна транспортувати морським шляхом. Хоча 86% агропродукції експортується морем через порти Одеси та Дунайського регіону, але є товари, які не можуть бути доставлені морським шляхом, і на них є попит, наприклад, у німецьких споживачів, які не можуть отримати цукор та вівсянку з Чернігівщини через порт у Гамбурзі. Це призводить до значних логістичних витрат.

Завдяки сировині з України Румунія виходить на провідні місця за продажем олії в Європі, а Туреччина наростила виробництво борошна.

Новини за темою:  Посівна-2025: Україна засіяла вже понад 3 млн га, але кукурудза та гречка відстають

Станом на ранок, 9 березня, в чергах на українсько-польському кордоні перебувають близько 2,3 тисячі вантажівок. Фермери планують тимчасово розблокувати один із напрямків.

Польські протестувальники планують протягом квітня продовжити блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною, скасовувавши попередню дату завершення акції, яка була запланована до 10 березня. Цю інформацію міститься в офіційній заяві протестувальників.

Під час блокування поляками кордону, Україна не отримала митних платежів на близько 8 мільярдів гривень, як повідомив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук під час брифінгу.Він також вказав, що за даними Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, фінансові збитки бізнесу у листопаді-грудні 2023 року і частково у січні 2024 року становлять понад 1,5 мільярда євро.

Під час протестів на кордоні з Польщею не було жодного випадку припинення постачання до України зброї, військової техніки, гуманітарної допомоги або пального. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час щорічної пресконференції, на якій він підбивав підсумки роботи уряду за чотири роки. Шмигаль підкреслив, що навіть попри протести польських перевізників і фермерів, не було жодних випадків припинення постачання до України зазначених видів вантажу.

Блокування кордону призводить до збитків в обох країнах. Щодо постачання харчових продуктів логістика стає дорожчою, але це майже не впливає на ціну товарів. Однак через підвищення цін на логістику можливо, що торгові мережі відмовляться від раніше запланованих знижок на товари.

Міністр юстиції Денис Малюська дорогою до Варшави зупинився на українсько-польському кордоні, щоб поспілкуватися з місцевими фермерами, котрі блокують кордон. Протестувальники вважають, що українські фури везуть російське зерно.

Блокада кордону польськими фермерами завдає шкоди обом країнам. Україна, однак, є самодостатньою в продовольстві, тому не очікується зростання цін. Польща поступово втрачає свої позиції в транспорті та транзиті, що призводить до переорієнтації логістичних ланцюгів та зміни напрямків товаропотоку. Це впливає на споживачів у Польщі, які втрачають доступ до якісних та доступних продуктів, а також на європейських переробників, які стикаються з проблемами в отриманні якісної сировини.

Новини за темою:  Літні вечірні відключення: коли чекати нових вимкнень світла в Україні та як їх уникнути

Польща продовжує висловлювати потребу в установленні квот на чутливі товари з України, включаючи українську малину. За інформацією з Rzeczpospolita, міністр сільського господарства Польщі, Чеслав Сєкерський, пояснив, що обсяги замороженої малини, що були імпортовані з України минулого року, були настільки великі, що вони можуть загрожувати місцевому виробництву.

Польські фермери мають намір перекривати дороги біля кордону з Україною щонайменше до квітня, заявив керівник організації “Підкарпатське ошукане село” Роман Кондрув. Крім того, вони розглядають можливість блокувати пасажирський транспорт.

Збирання української кукурудзи в Польщі наближається до завершення, але через інцидент, що стався в ніч на 25 лютого поблизу залізничної станції “Котомеж”, 30 тонн зерна залишаються не зібраними. Він пояснив, що з 8 з 40 вагонів було розкрито та відімкнуто двері, що призвело до висипання частини вмісту. Українська кукурудза, яка мала бути доставлена до порту Гданськ для подальшого перевезення до Марокко, розсипалася на землю в кількості від 160 до 180 тонн.

Польські фермери планують розширити свої протести, організовуючи акцію на кордоні з Литвою в п’ятницю, 1 березня. Це було заявлено співорганізатором протесту Каролісом Печіньскінсом у коментарі для LRT. За його словами, протестувальники намірені проводити перевірки транспортних засобів на контрольно-пропускному пункті (КПП) між містами Кальварія (Литва) та Будзисько (Польща), які можуть перевозити українське зерно або іншу сільськогосподарську продукцію.

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...