Покоління Z у агросекторі: три поради від канадських фахівців як залучати і утримувати молодь

Аграрний сектор Канади так само як і в Україні стикається зі значними труднощами у наймі та утриманні працівників, особливо з покоління Gen Z (народжені після 1996 року). Висока швидкість, з якою представники цієї когорти змінюють кар’єрні шляхи, призводить до зростання вартості перенавчання та високої плинності кадрів, що є особливо відчутним, враховуючи сезонний характер сільськогосподарської роботи. Про це пише Landlord із посиланням на Alberta Farmer Express.
«Інші ринки праці, мінливий пул талантів і зміна демографії – багато що змінилося за останні 15-20 років у сільському господарстві», – зазначив експерт Ешлі Ніколс з Reach Agricultural Strategies.
Населення, зайняте у канадському фермерстві, продовжує старіти: 60% працівників старше 55 років, і лише 8% молодші 35 років. Замінити досвідчених працівників представниками Gen Z складно, оскільки вони не прагнуть залишатися на одному місці довго . Ця когорта змінює роботу на 127% швидше, ніж мілленіали. «Минули часи пастухів на пасовищах, що перевіряють загони, але також минули часи працівника, який працював 20 років», – сказав Ніколс.
Для Gen Z, хоча фінанси важливі, вони також шукають: задоволення від роботи та відчуття реалізації та прозорість та кар’єрний розвиток.
Позитивне вплив на найм у останні роки мала популярність телевізійного шоу Yellowstone, яке зробило професію ковбоя «крутою» серед молоді.
Крім того, тваринницька галузь має найвищу заробітну плату та найвищий рівень задоволеності роботою серед іноземних працівників у канадському агросекторі. 20% робочої сили є іноземцями, 66% з яких – іспаномовні.
Ніколс наголошує, що аграрним підприємствам необхідно змінити свій підхід від короткострокового сезонного найму до довгострокового виявлення талантів та інвестицій у розвиток.
Робота на перспективу
Раннє виявлення талантів може стати максимально ефективним інструментом. «Якщо вам потрібен хтось на осінь, не починайте шукати в серпні. Можливо, вам доведеться взяти на собі трохи більше заробітної плати з обох боків, але якість працівника, якого ви отримаєте, окупиться досить швидко. Встановлюйте зв’язки зі навчальними закладами, школами та університетами якщо досі цього не зробили», – сказав Ніколс
Якісне навчання
Процеси введення в посаду та навчання часто недооцінюються, але вони повинні починатися з першого дня, щоб встановити позитивний тон та скоротити час адаптації молоді. «Однією з найбільших витрат є час розгону, тому що працівнику потрібен місяць, щоб зрозуміти, де він знаходиться і що робить. Якщо ми правильно налаштуємо онбординг, ми отримаємо велику фору», радить фахівець.
Зворотній зв’язок та розвиток
Необхідно ввести регулярні 30-, 60- та 90-денні зустрічі для зворотного зв’язку. Кожний інвестований $1 у навчання персоналу в Північній Америці призводить до повернення $6 (через менше поломок обладнання, скарг та штрафів).
Розвиток не завжди має бути дорогим: вебінари, семінари, безкоштовні онлайн-курси та внутрішнє наставництво є ефективними інструментами: «Використовуйте ту людину, яка була там завжди. Використовуйте її навички, використовуйте її залученість».





