Родинна пекарня Боєчків пече на Івано-Франківщині унікальний хліб – буряник з картоплею, калачі та струцлі, передає newfood. Пекарню родина заснувала 20 років тому. Поряд з давніми рецептами тут випікають смачний житній хліб, цільнозернові буханці, булочки та круасани.
Ярослава Боєчко, співзасновниця родинного бізнесу, розповідає, що пекарню вирішив побудувати її чоловік. Тоді родина заклала все своє майно та взяла кредит у банку на 100 тис. доларів. На виплату кредиту пішло 7 років, лише після цього вільні кошти змогли інвестувати у магазин, де зараз продають випічку та прямо на місці годують жителів селища Яблунів здобою із гарячою кавою – як в Іспанії.
Ярослава за фахом — вчителька іноземних мов: французької та англійської. До заснування власної справи два роки працювала у місцевій школі, потім – перекладачкою.
Наша пекарня починалася з приміщення 30 на 50 метрів, був виробничий цех, склад і піч на дровах. Усе ми робили вручну. Тоді, у 2002 році, ми працювали у дві зміни по дві жінки: хто які мав рецепти, те готували, — розповідає Ярослава.
На той час у селище привозили хліб, але був запит на більш різноманітну випічку. Перші булочки розкупили за годину. Тому родина добудувала приміщення, докупила обладнання і почала випікати більше різноманітного хліба.
Так само за запитом споживачів у асортименті пекарні з’явився буряник (інші назви – малай, ріп’яник, мандибуряник). Ярослава розповідає, що його печуть із картоплі.
У її родині буряник пекли за діда-прадіда. Споживають його по-різному: з салом, або з молоком. З однієї великої каструлі картоплі Ярослава формує 20 хлібин.
Задля творчості печуть весільні струцлі, короваї та калачі. Вони – абсолютно різноманітної форми та з тематичною оздобою.
Нагадаємо, наразі близько 20% підприємств хлібопекарської галузі зруйновані або не повернулися до виробництва з початку війни. Але в Україні є мережа потужних хлібозаводів, розрахованих на виробництво масових хлібів зі значним резервом потужностей. Вони дозволяли нагодувати 50 млн людей.
В Україні очікується підвищення цін на хліб. Воно пов’язане з відключеннями електроенергії, що впливає на умови виробництва та зберігання продукції.
Повернення торговельними мережами хлібних виробів виробникам досягає 8%. Тобто кожна 12-та буханка хліба повертається нереалізованою, і оскільки термін реалізації минув, вона підлягає утилізації.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!