Новини    19 вересня 2017 10:52

Оренда вагонів у приватників здорожчує їх на 20%


У сезон збору врожаю й вивезення зерна до елеваторів українські трейдери зіштовхуються із нестачею вагонів. Покупка зерновозів аграріям невигідна, адже новий вагон можна відбити лише за 20 років, б/в – через 12 років. Тому окрім «Укрзалізниці», попитом користуються вагони-зерновози приватних фірм, що їх беруть в оренду. Таких вагонів, за деякими розрахунками, є 4000-6000. Про це пишуть «Порти України».

«Укрзалізниця» нові зерновози не купує, а лише списує старі, – каже директор з регіонального розвитку компанії ТОВ «Укртранслогістіка-2» Сергій Кириленко. – Так що доводиться сподіватися на власні сили або ж на приватних операторів.

Утім, оренда приватних вагонів дорожча на 15-20%.

«Але при цьому агротрейдери все одно заздалегідь підписують контракти, готуючись до сезону. Буває, компанії навіть порожняком частину вагонів відправляють, якщо у них не вистачає зерна на експорт, аби вагони залишалися за ними», – каже Кириленко.

Аграрії стверджують, що потреба в залізничних перевезеннях зернових в період збиральної кампанії в середньому у 2,3 рази перевищує реальні обсяги.

У розпал експортного періоду торік спостерігався дефіцит вагонів-зерновозів. Ця проблема посилилася дефіцитом палива в «Укрзалізниці». До кінця вересня учасники ринку оцінювали свої фінансові втрати в $ 75 млн на місяць.

Ще немає новин у цій стрічці ...