У ДП “Одеський порт” прогнозують, що чистий дохід підприємства в наступному році складе 241,9 млн грн. Це на 33,4 млн грн менше, ніж в плані на поточний рік.
Основне зниження чистого доходу держпідприємства може статися коштом скорочення буксирних послуг портофлоту – на 31,3 млн грн в порівнянні з планом на 2021 рік. Це пояснюють посиленням конкуренції з боку приватних буксирних компаній, що працюють в акваторії порту. Таким конкурентом називають ТОВ “Бласт”, яка надає послуги з травня 2020 року і утворена в результаті злиття компаній “Укрфлот-сервіс”, “Навігейт” і “Прайм едженсі”.
У фінплані зазначається, що частка портофлоту ДП “Одеський порт” на ринку буксирних послуг в акваторії порту у 2017 році становила 30%, у 2018 році – 17,4%, у 2019 – 12,5%, у 2020 – близько 17,4 %, в 1-му півріччі 2021 року – 12,5%. За підсумками роботи за 3-й квартал 2021 року фінансовий результат від діяльності портофлоту планувався на рівні 8,4 млн грн.
До складу портофлоту ДП “Одеський порт” входять 29 різних плавзасобів:
- 13 буксирів;
- 8 пасажирських суден, які знаходяться в бербоут-чартер: одне нафтоналивне судно;
- суховантаж “Адмірал Де Рибас”, знаходиться в бербоут-чартер.
З 13 буксирів, які перебувають на балансі підприємства, всього 2 буксири («Булат» і «Патріот») віком 11 років, решта 11 буксирів – старше 20 років. Середній вік усіх буксирів становить близько 35 років. Одночасно з цим, буксир «Прогрес» не повернув Севастопольський морпорт після закінчення дії договору бербоут-чартеру. Зараз судно знаходиться в акваторії Севастопольського порту, а в Одесі вписаний як майно на окупованій території.
Раніше порт Ніка-Тера прийняв судно з найбільшою довжиною у своїй історії.
Джерело: USM
Владислава Михайленко
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!