На Українському ринку картоплі очікується суттєве зниження виробництва професійними картоплярами, що може призвести до суттєвого зростання внутрішніх цін, і зробить експорт не дуже привабливим для виробників. Про це повідомляють в Українській плодоовочевій асоціації.
«Професійні виробники картоплі в Україні масово скорочують площі, або взагалі відмовляються від цього бізнеса. Основна причина така сама – експортувати свіжу картоплю не дуже вигідно, а внутрішній ринок знаходиться в стадії стагнації – споживання продукції падає, а ціни вже котрий рік поспіль, лишаються низькими. В той же час, витрати на виробництво продукції постійно зростають», – наголосили в асоціації.
Не дивлячись на песимістичні прогнози на ринку картоплі, в сезоні 2017/18 Україна збільшила експорт картоплі втричі.
«Експорт картоплі в сезоні 2017/18 років (червень-травень) сягнув майже 22 тис. тон, що в 3,2 рази більше, ніж в попередньому сезоні, коли було експортовано 6,8 тис. тон картоплі. Експорт картоплі лишається незначним порівняно до загального виробництва, однак для професійних виробників, які націлені на розвиток цього бізнесу, експорт є важливою можливістю заробити більше», – відзначають аналітики асоціації.
В той же час експерти зауважують, що експорт картоплі і далі, переважно, зосереджений обмежений країнами СНД: Білоруссю, Молдовою, Грузією, Азербайджаном, тощо. Перші тестові поставки картоплі до Катару та країн ЄС дають певну надію, однак свіжа картопля –це відносно дешевий продукт, тому транспортна складова в ціні є дуже значною. Саме тому, для розвитку експорту картоплі, потрібно розробляти можливості переробки продукції. Адже саме в картоплярстві, переважна більшість продукції експортується саме у вигляді перероблених продуктів, таких як заморожена картопля фрі, картопляні чіпси, крохмаль, картопляне борошно, тощо.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!