Новини / Фінанси     12 березня 2019 10:33

Названо лідера алкогольної індустрії України

Виробництво пива в Україні у 2018 році зросло на 2,5% порівняно з 2017-м – до 180,7 млн ​​дал. Його вважають найпопулярнішим напоєм серед українців. На думку експертів, попиту на пиво сприяють ефективна маркетингова стратегія, реклама і порівняно невисока ціна.

Про це повідомляє delo.ua.

Виробництво

Лідерами серед виробників пива названо компанії «САН ІнБев Україна», «Карлсберг Україна», «Перша Приватна Броварня» і «Оболонь».

У 2018 р. галузь пивоваріння сплатила до Держбюджету України 4,7 млрд грн підакцизного податку.

До ТОП-100 найбільших платників податків за минулий рік увійшли 5 ключових підприємств алкогольної галузі:

  • «Карлсберг Україна» (2,93 млрд грн),
  • «Національна горілчана компанія» (2,03 млрд грн),
  • «Сан ІнБев Україна» (1,6 млрд грн),
  • «УДК» (1,53 млрд грн),
  • «Оболонь» (1,25 млрд грн).

Читайте: Пляшку віскі Macallan продано на аукціоні за півтора мільйона доларів

Крім класичного табірного пива, в Україні збільшується виробництво крафтового напою. Серед українців зберігається тренд на споживання «живого» пива виробництва регіональних заводів і крафтових пивоварень.

Ціна

У 2018 р.  літрова пляшка українського світлого пива подорожчала на 9% (або на 1,2 грн) – до 15–19 грн, а з екзотичними або фруктовими добавками – до 29 грн, темного пива – з 30 до 35 грн.

Зростання ціни було зумовлено подорожчанням сировини – на 11% у середньому за рік і склотари – більш ніж на 40%.

Попри це пиво лишається найдешевшим алкоголем, що відіграє роль у статистиці споживання різних видів алкогольних напоїв українцями. Внаслідок низької купівельної спроможності міцний алкоголь для українців – занадто дороге задоволення, тому набагато доступніше купувати літрову пляшку пива ціною близько 19 грн.

Експорт та імпорт

У 2018 р.  українські виробники за 2018 рік експортували 126 545 т пива із солоду, у фінансовому вираженні – на суму $5,42 млн, що на 10 % більше, ніж у 2017-му. У 2017 р. Україна увійшла в ТОП-5 експортерів пива до Євросоюзу з обсягом 11 млн л.

Попит на українське пиво у світі зростає через якість продукту, дизайну і різноманітності сортів і способів приготування.

Хоча 90% пива в Україні – вітчизняного виробництва, імпорт пива в Україну минулого року також збільшився –  на 30% порівняно з 2017-м: до 42,2 тис. т, на суму $51,23 млн.

«Імпортне пиво коштує дорожче, тому програє в конкуренції, але на нього все ж є попит», – відзначив директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Тіньовий ринок

У пивоварінні практично немає тіньового ринку, оскільки пиво складніше підробити, а також через невисоку ціну на продукцію.

Обсяги нелегального виробництва оцінюють на рівні 5–8%. Найбільшу частку в тіньовому ринку становлять дрібні пивоварні, які відкриваються на базі ресторану, хоча якість такого пива досить висока. До причин існування підпільних пивоварень відносять високі ціни на ліцензії на виробництво.

Перспективи розвитку

Експерти прогнозують, що за сприятливих погодних умов улітку обсяг ринку пива може зрости не більше ніж на 3%.

На думку аналітиків, пиво серед усього алкоголю користується найбільшим попитом завдяки ефективній маркетинговій стратегії і рекламі. Основою успішної реалізації продукту є поява на ринку цікавих напоїв, фінансова стійкість компанії і системний бренд-маркетинг.

Передбачається збереження тенденцій зростання споживання, якщо на державному рівні не будуть прийматися закони, які можуть негативно вплинути на виробництво і реалізацію пива.

Landlord раніше повідомляв про те, що на «Зеленому тижні 2019» в Берліні українське крафтове пиво користувалося особливим попитом.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Вас зацікавить