Новини / Логістика     04 лютого 2024 17:33

Найбільший товарний перевізник Франції CMA CGM зупиняє транзит через Червоне море – Reuters

Рішення прийняли після останніх нападів на судна з боку бойовиків-хуситів в Ємені, зокрема нападу на конвой, що містив судна CMA CGM на цьому тижні

Найбільший товарний перевізник Франції CMA CGM зупинив транзит через Червоне море на тлі безпекових ризиків, повідомляє Reuters, посилаючись на власні джерела.

2 лютого судноплавна група призупинила до подальшого повідомлення всі переходи своїх суден через Баб-ель-Мандебську протоку в і з Червоного моря через ризики для безпеки.

Рішення прийняли після останніх нападів на судна з боку бойовиків-хуситів в Ємені, зокрема нападу на конвой, що містив судна CMA CGM на цьому тижні.

Раніше CMA CGM перенаправляла частину транзиту в обхід Червоного моря, через південь Африки, але частина транзиту продовжувалась через Баб-ель-Мандебську протоку, зокрема під прикриттям французьких ВМС.

Довідка. З листопада 2023 року в Червоному морі тривають атаки єменських хуситів на торгові судна, які, за їхніми заявами, мають зв’язки з Ізраїлем. Хусити стверджують, що цим чином вони ведуть війну проти Ізраїлю та надають підтримку палестинському угрупованню ХАМАС, яке також отримує підтримку від Ірану.

Початково хусити захопили вантажне судно “Galaxy Leader” і взяли заручників, а пізніше спробували захопити танкер “Central Park”. Американський есмінець USS Mason в Аденській затоці врятував танкер від захоплення.

У грудні хусити почали обстрілювати ракетами та атакувати дронами як цивільні, так і військові кораблі в Червоному морі. 19 грудня 2023 року США оголосили про початок операції “Prosperity Guardian” проти хуситів у морі, в яку включилися понад 20 країн, зокрема Британія, Бахрейн, Канада, Франція, Іспанія, Норвегія, Нідерланди та інші.

У січні президент України Володимир Зеленський повідомив про те, що четверо українських моряків перебувають у полоні хуситів у Ємені, але не надав деталей.

12 січня збройні сили США та Великої Британії вдарили по об’єктах хуситів у Ємені, включаючи радарні системи, системи протиповітряної оборони та місця зберігання і запуску дронів і ракет. Через два дні хусити атакували контейнеровоз “Gibraltar Eagle”, який належить США. 17 січня США відновили хуситам статус міжнародної терористичної організації.

Новини за темою:  Літні вечірні відключення: коли чекати нових вимкнень світла в Україні та як їх уникнути

Увечері 18 січня хусити втретє за останні три дні атакували комерційне судно, а лідер групи Абдул Малік аль-Хусі в телезверненні обіцяв продовжувати атакувати кораблі в Червоному морі.

Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.

Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.

Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.

Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.

Судноплавна компанія Hapag-Lloyd, яка активно шукає альтернативні маршрути для своїх суден через напади хуситів в Червоному морі, оголосила про введення сухопутних коридорів через територію Саудівської Аравії.

У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також