На угорсько-українському кордоні відкрили сухий порт

Фонд Говарда Баффета разом із партнерами успішно завершив будівництво сухого порту на кордоні між Україною та Угорщиною.
Про це повідомляє видання “Latifundist” із посиланням на виступ Говарда Баффета на конференції Victory Harvest, яка відбулася в Києві.
“Вам потрібно диверсифікувати напрями експорту. Ми вже збудували перевантажувальний комплекс на кордоні з Угорщиною з елеватором на 30 000 тонн”, – цитує видання Говарда Баффета.
За його словами, Фонд буде і надалі фінансувати створення подібних інфраструктурних об’єктів.
“Україна для нас дещо нетипова країна. До війни це не та країна, де ми були потрібні. Але коли почалося повномасштабне вторгнення, це вплинуло на ситуацію із продовольством у всьому світі, і ми зрозуміли, що маємо допомогти”, – сказав Говард Баффет.
Про завершення будівництва зернового порту, розташованого поблизу кордонів з Угорщиною та Румунією, повідомила компанія “АктивПроєкт”, яка є генеральним проєктувальником, ще на початку жовтня.
Термінал був спроєктований за допомогою сучасних 3D інструментів, що суттєво пришвидшило процес будівництва об’єкта.
Хаб призначений для зберігання та перевалки зернових вантажів, олії та контейнерів, з урахуванням переходу від широкої української (1520 мм) до вузької європейської (1435 мм) колійної ширини.
Продуктивність комплексу становить 5000 тонн транзитної потужності на добу, 27 000 тонн одночасного зберігання зерна, 4000 тонн для зберігання олії та місткість 500 TEU для розміщення контейнерів.
Нагадаємо, Мінекономіки разом зі страховими компаніями обговорило реалізацію перших проєктів для здешевлення страхування морських перевезень в територіальних водах України. Це означає, що страхування суден стане доступнішим.
У листопаді 2023 року морськими портами Одеса та Південний було здійснено експорт близько 620 тис. тонн залізної руди та 140 тис. тонн металопродукції на 14 суднах.
Вартість логістичних витрат на доставку товарів до дунайських портів чи залізницею до польських, чи румунських значно перевищує аналогічні витрати до портів Чорного моря, іноді досягаючи різниці в $90 за тонну.
Маргарита Юзяк