До українських портів прибув перший у 2025 році балкер з американським коксівним вугіллям для потреб “Метінвесту”. Суховантаж Bison доставив 80 тисяч тонн сировини з власного підприємства групи в Аппалачах, що має стати рятівним кругом для української металургії після зупинки Покровської вугільної групи.
Вугільний міст через океан: як “Метінвест” рятує металургію
Українська металургійна галузь, яка вже п’ятий рік працює в умовах повномасштабної війни, зіткнулася з новим викликом – критичним дефіцитом коксівного вугілля після зупинки єдиного вітчизняного виробника.
Чому це сталося?
- Покровська вугільна група, що забезпечувала до 80% потреб, зупинилася через бойові дії та дефіцит енергії
- 64% коксохімічних потужностей знаходяться на окупованих територіях
- Видобуток коксівного вугілля в Україні впав на 74% за останнє десятиріччя
Американський план рятування
“Метінвест”, який контролює United Coal Company в США, запускає регулярні поставки:
- Щомісяця – по одному балкеру на 80 тис. тонн
- Маршрут – з Аппалачів до українських портів
- Вартість – значно вища за вітчизняне через логістику
На що вплине імпорт?
- Робочі місця – збереження 40+ тисяч робочих місць у металургії
- Бюджет – мільярдні податкові надходження
- Експорт – підтримка валютних надходжень
Нагадуємо, що ще на початку 2024 року Україна імпортувала лише 20% коксу, але після зупинки Покровської групи цей показник у січні-лютому зріс на 87,7%. За прогнозами, у 2025 році частка імпорту може зрости до 50%.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!