Прозора приватизація, реформування портових зборів та залучення інвестицій – експерт поділився планами щодо розвитку українських портів.
Про це йдеться у матеріалі РБК-Україна.
Портова інфраструктура України, що є однією з основних складових економіки країни, потребує подальших реформ для забезпечення її стабільного розвитку та адаптації до нових економічних умов. Зокрема, необхідно впровадити приватизацію портових активів, оновити фінансову модель портових зборів та залучити приватні інвестиції для днопоглиблення, що дозволить збільшити вантажообіг і поліпшити загальну ефективність роботи портів.
Про необхідні зміни в портовій інфраструктурі під час конференції “Логістика як драйвер економічного зростання” розповів Юрій Васьков, співзасновник і голова правління аналітичного центру We Build Ukraine. За його словами, ефективність портової галузі значною мірою залежить від того, наскільки швидко буде реалізовано низку критичних реформ, здатних не лише відновити діяльність портів, а й підвищити їх конкурентоспроможність на міжнародному ринку.
Портова інфраструктура України зазнала серйозних змін під час війни, однак і зараз залишається важливим елементом економічної стабільності. Юрій Васьков підкреслив, що одним із першочергових завдань є збереження збалансованої роботи портів, зокрема тих, які після початку повномасштабного вторгнення знизили обсяги вантажообігу. Експерт наголосив, що держава не повинна допустити кризу в інфраструктурі і повинна надати необхідну фінансову підтримку тим портам, які мають важливе значення для економіки.
Також важливою частиною реформування є приватизація стивідорних активів. Васьков заявив, що для досягнення ефективності в господарській діяльності необхідно забезпечити реально працюючі механізми державно-приватного партнерства, а законодавство про приватизацію має бути максимально прозорим і доступним для інвесторів.
Ще однією проблемою, що потребує вирішення, є доступ інвесторів до земель водного фонду. Сьогодні, за словами Юрія Васькова, навіть приватний сектор не має можливості будувати об’єкти на таких землях, навіть коли він готовий інвестувати. Для цього необхідно регламентувати процедури відведення земель, що дозволить залучати інвесторів та сприяти розвитку інфраструктури портів.
Що стосується днопоглиблення, яке є важливим для збільшення вантажопотоку, то Васьков зазначив, що держава не має коштів для проведення таких робіт. Виходом з цієї ситуації має стати запровадження механізму компенсації приватних інвестицій в об’єкти стратегічної інфраструктури. Це дозволить залучити приватних інвесторів до фінансування днопоглиблювальних робіт, при цьому забезпечивши повернення вкладених коштів через вантажопотік, що буде оброблятися на модернізованих терміналах.
Юрій Васьков підсумував, що портова інфраструктура України має великий потенціал для розвитку. Однак для досягнення цих цілей необхідно злагоджене реформування в різних напрямках – від приватизації активів до розвитку механізмів залучення інвестицій. Система державно-приватного партнерства, оптимізація земельних процедур та розвиток днопоглиблення – це лише кілька з багатьох кроків, які дозволять українським портам повернути свою лідерську позицію на міжнародних ринках і забезпечити стабільність національної економіки.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!