Українські промисловці б’ють на сполох через зростання тарифів на послуги державних монополій, таких як «Укрзалізниця» та постачальники енергоресурсів. Вони попереджають, що подальше здорожчання логістики та комунальних послуг призведе до падіння виробництва, втрати експорту та масових скорочень персоналу.
Про це заявив генеральний директор компанії “АрселорМіттал Кривий Ріг” Мауро Лонгобарго, повідомляє GMK Center.
Промислові підприємства України опинилися під тиском через високі витрати на логістику та комунальні послуги. За словами представників бізнесу, тарифи на транспортування енергії та водопостачання вже зросли, а Наглядова рада «Укрзалізниці» погодила підвищення вантажних тарифів на 37%, що викликає серйозні занепокоєння в галузі.
«Логістика залишається надто дорогою. Підвищення тарифів на транспортування, а також імпорт вугілля через зупинку шахти в Покровську додатково збільшує витрати. Ми, як остання ланка ланцюга, змушені поглинати ці витрати, адже не можемо вплинути на ціноутворення на світовому ринку», – наголошує один із представників бізнесу.
Бізнес-спільнота застерігає, що більшість цих проблем мають системний характер і не зникнуть після завершення війни. Відсутність негайних дій з боку уряду може призвести до довготривалих негативних наслідків для економіки країни.
Заклик до дій:
На думку промисловців, влада повинна невідкладно втрутитися, аби стабілізувати ситуацію:
- Зупинити підвищення тарифів на послуги державних монополій, включаючи «Укрзалізницю», енергетичні та водопостачальні компанії.
- Забезпечити координацію регулювання тарифів між центральними та регіональними органами влади.
- Оцінити вплив тарифів на економіку та врахувати реальну спроможність бізнесу.
«Держава має визначити, скільки податків і внесків галузь може забезпечити до бюджету, і розрахувати справедливі наслідки будь-якого підвищення тарифів», – наголошує експерт.
Якщо влада не вживе заходів, українську промисловість може чекати масштабна криза. Зростання витрат зробить виробництво неконкурентоспроможним, а це призведе до скорочення робочих місць та зниження експортного потенціалу.
«Менше робочих місць означає зростання міграції. Це вдарить не лише по економіці, але й по соціальній стабільності країни. Ми не повинні допустити ситуації, коли Україна стане лише сировинним придатком для Європи», – зазначив представник промисловості.
За підсумками трьох кварталів 2024 року «Укрзалізниця» отримала 1,7 млрд грн чистого прибутку, що, на думку експертів, дозволяє компанії утримати тарифи на поточному рівні. Проте наразі проєкт підвищення вантажних тарифів перебуває на розгляді в Мінекономіки.
Бізнес-асоціації та міжнародні торгові палати вже розкритикували ініціативу, попередивши про серйозні ризики для економіки. Представники Дунайського пароплавства також застерігають про можливу зупинку флоту через здорожчання перевезень.
Український бізнес закликає уряд до конструктивного діалогу та швидких рішень, щоб зупинити наростання кризи.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!