Асоціація “Український клуб аграрного бізнесу” звинуватила керівництво АТ “Укрзалізниця” у маніпуляціях, пов’язаних зі штучним створенням дефіциту вагонів, і звернулася з вимогою встановлення ефективних та чесних процедур проведення аукціонів.
Зазначається, що “Укрзалізниця” планує змінити умови аукціонів із 19 січня.
“Одним з аргументів такого рішення слугує те, що “анонімні” вантажовідправники наполягають на змінах”, – пояснили в УКАБ.
За словами асоціації, агроспільнота протягом трьох місяців акцентує на високій вартості оренди вагонів і звинувачує чиновників “Укрзалізниці” у створенні штучного дефіциту вагонів на ринку, що призводить до збитків для виробників зерна.
Читайте також: За 2023 рік “Укрзалізниця” перевезла 148,4 млн тонн вантажів
УКАБ вимагає встановлення чітких і зрозумілих норм та порядків для проведення аукціонів на оренду вагонів, наголошуючи, що зараз ця інформація є втаємниченою. Як наголошують в УКАБ, це дозволить уникнути маніпуляцій і завищення вартості перевезення зернових вантажів.
Нагадаємо, АТ “Укрзалізниця” має намір запустити нову послугу щодо інтермодальних перевезень у міжнародному сполученні — збірні потяги з Польщі до України та зворотно.
“Укрзалізниця” планує досягти чистого прибутку в розмірі 7 мільярдів гривень за 2023 рік, порівняно зі збитком в 9,6 мільярда гривень у 2022 році.
Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни. Про це заявив президент України Володимир Зеленський у своєму відеозверненні.
АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу.
В “Укрзалізниці” збудували на власних потужностях зерновоз, який оптимально пристосований для перевезень колією 1520 мм та євроколією – 1435 мм. Більшість комплектуючих і матеріалів для нього – вітчизняного виробництва.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!