Ринок автомобільних перевезень сільськогосподарської продукції в Україні перебуває в стані невизначеності через низький попит та недостатнє завантаження транспорту. Ставки залишаються стабільними, але скорочення зворотних вантажів із портів та коливання попиту ускладнюють роботу перевізників і впливають на рентабельність рейсів.
Про це повідомляє Spike Brokers.
Найбільшим викликом для перевізників залишається скорочення зворотних вантажів із портів. Це знижує ефективність логістичних маршрутів і змушує водіїв та транспортні компанії шукати альтернативні варіанти завантаження. Однак загальна ситуація на ринку ускладнює оперативне планування перевезень.
Ставки на внутрішні перевезення
Ставки на перевезення сільськогосподарської продукції самоскидами по Україні залишаються стабільними:
- Центр України — порти Дунаю: 35-39$;
- Центр України — порти Одеси: 21-25$.
Міжнародні перевезення до Європи
Ставки на міжнародні перевезення до країн Європи знизилися на 1–3€ залежно від напрямку. Це пов’язано зі зменшенням попиту на українські аграрні товари в окремих країнах ЄС, а також із підвищенням конкуренції серед перевізників.
Ставки на перевезення самоскидами до Європи:
- Тернопільська обл. — центр./пн. Італія: 100-128€;
- Тернопільська обл. — центр. Болгарія: 77-109€;
- Черкаська обл. — пд. Румунія: 110-118€.
Ставки на перевезення тентами до Європи:
- Тернопільська обл. — центр./пн. Італія: 78-113€;
- Тернопільська обл. — центр. Болгарія: 70-80€;
- Черкаська обл. — пд. Румунія: 73-90€.
Перспективи ринку
Найближчим часом суттєвих змін у ситуації не прогнозується. Обсяги вантажопотоків залишаються нестабільними, а попит на транспортні послуги коливається залежно від ринкової кон’юнктури та сезонних факторів.
Чому це важливо?
Стан ринку автоперевезень впливає на логістичні витрати аграрних підприємств, які є ключовим елементом експортного потенціалу України. Низький попит та недостатнє завантаження транспорту можуть призвести до зростання витрат для виробників і перевізників, що вплине на конкурентоспроможність української продукції на міжнародних ринках.