Порт Констанца в Румунії готується відкрити у вересні додаткову якірну стоянку для експорту українського зерна.
Про це повідомив генеральний директор Українського Дунайського пароплавства Дмитро Москаленко.
У 2023 році ініціатива щодо розширення потужностей порту виникла через нестачу можливостей для перевалки зернового потоку з України. На момент запуску проєкту до 600 барж із зерном затримувалися у порту на 30-40 днів.
Зараз флот Українського Дунайського пароплавства (УДП) знову здійснює перевезення зерна з українських портів до Констанци. Введення нової якірної стоянки може значно покращити конкурентні переваги дунайського напряму експорту. Важливо зазначити, що ставки фрахту на річкові перевезення з України до Румунії знизилися втричі порівняно з минулим роком. Це дозволить знизити загальні витрати на логістичний ланцюг експорту.
“Експорт українських зернових через Дунай збережеться лише у випадку здешевлення усіх складових логістичного ланцюга. Порівняно з минулим роком ставки фрахту на річкові перевезення з України в Румунію знизилися втричі. Працюємо над зменшенням тарифу на залізничні перевезення до Ізмаїлу. Слово за румунськими партнерами. Проєкт стоянки буде успішним, якщо суттєво скоротити витрати на обробку вантажу. Наша спільна задача, щоб зерновий експорт через Дунай витримував конкуренцію з Одеськими портами,” – зазначив представник УДП Москаленко.
Відкриття нової якірної стоянки дозволить скоротити час очікування для барж та збільшити ефективність експорту українського зерна через Дунайський напрямок, зберігаючи його конкурентоспроможність.
Нагадаємо, за липневим прогнозом Міністерства сільського господарства США (USDA), імпорт пшениці до Туреччини в сезоні 2024-2025 років знизиться до 8 млн тонн, що на 18.7% менше, ніж у попередньому сезоні.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!