Оператори портів Одеси та Чорноморська звернулися до уряду із скаргою на дискримінаційну тарифну політику “Укрзалізниці”. Згідно з листом на ім’я міністра розвитку Олексія Кулеби, зміни у схемі перевезень призвели до зростання вартості логістики на $2-4 за тонну, що робить ці порти неконкурентними порівняно з “Південним”.
Як повідомляє РБК-Україна, оператори портів вважають, що зміни у плані формування поїздів, внесені 5 квітня 2025 року, мають ознаки зловживання монопольним становищем.
Згідно з документами, після коригування тарифних відстаней перевезення вантажів до портів Одеси та Чорноморська подорожчали на $2-2,6 за тонну. У разі проведення запланованої індексації тарифів ця різниця може зрости до $4 за тонну, що робить роботу цих портів економічно невигідною порівняно з портом “Південний”.
“Укрзалізниця свідомо прокладає довші маршрути до наших портів, хоча всі три термінали розташовані в одному регіоні”, – зазначають автори листа.
Вони підкреслюють, що такі дії суперечать принципам рівного доступу до інфраструктури та обмежують здорову конкуренцію на ринку.
За словами представників портових операторів, багато експортерів вже почали переглядати свої логістичні схеми та планують мінімізувати роботу з портами Одеси та Чорноморська в наступному сезоні 2025/26.
У листі міститься заклик до міністра розвитку Олексія Кулеби та керівництва “Укрзалізниці” переглянути тарифну політику та запровадити справедливі умови для всіх портів. Як приклад наводиться досвід США, де залізничні тарифи до тихоокеанських портів уніфіковані, незважаючи на значну різницю у відстанях.
Нагадаємо, що це не перший випадок, коли “Укрзалізниця” стикається із звинуваченнями у дискримінаційній політиці. У 2023 році аналогічні скарги надходили від операторів річкових терміналів. Тоді конфлікт вдалося врегулювати завдяки втручанню Антимонопольного комітету.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!