Планове підвищення тарифів на вантажні перевезення “Укрзалізницею” на 37% може призвести до масового переходу експортерів на автотранспорт. Українська аграрна конфедерація застерігає, що це рішення не вирішить фінансових проблем компанії, а лише збільшить її збитки.
“Укрзалізниця” планує підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%, що викликало хвилю обурення серед бізнесу. Генеральний директор Української аграрної конфедерації (УАК) Павло Коваль заявив, що таке рішення призведе до втрати вантажів і ще більших збитків для компанії, оскільки експортери почнуть активно переходити на автотранспорт.
“Нам, великим власникам вантажу, уже боляче. Не хочу тут згадувати, як у 2022 році ми переплатили 10 мільярдів. Наші витрати на логістику зросли в 6-8 разів порівняно з довоєнними роками! Але “Укрзалізниця” так і лишається збитковою”, – наголосив Коваль.
У 2022 році тарифи на вантажні перевезення вже підвищувалися на 70%, що призвело до скорочення вантажної бази компанії. За словами Коваля, нове підвищення тарифів лише поглибить цю проблему. “Багато гравців пішли з ринку через логістику, і ми це бачимо. Особливо це зачепило мікро- і малий бізнес, який працював через посередників”, – додав він.
Керівництво “Укрзалізниці” пояснює необхідність підвищення тарифів тим, що компанія має покрити збитки від пасажирського сегменту, які в 2025 році можуть сягнути 25 мільярдів гривень. Однак бізнес-спільнота вважає, що таке рішення завдасть значної шкоди економіці України.
“Якщо нічого не змінити, “Укрзалізниця” буде пропонувати підвищення тарифів, але це ні до чого не приведе. Ми переводитимемо частину вантажів на автотранспорт, як це було у 2022-2023 роках. І це вже наша спільна українська проблема! Тому давайте об’єднувати зусилля і тиснути на тих, хто може розробляти й приймати закони на користь України, в контексті євроінтеграції!”, – закликав Коваль.
Підвищення тарифів також викликало занепокоєння серед інших галузей. Наприклад, “Дунайське пароплавство” попередило про можливу зупинку флоту, а завод “АрселорМіттал Кривий Ріг” заявив про ризик закриття, що загрожує роботою 20 тисяч людей. Крім того, бізнес попереджає, що зростання витрат на логістику призведе до підвищення цін на товари та послуги, яке ляже на плечі всіх українців.
Павло Коваль закликав керівництво “Укрзалізниці” та представників бізнесу об’єднатися для пошуку системних рішень, які дозволять покращити фінансовий стан компанії без шкоди для економіки країни.
“Ми готові до діалогу, але потрібні конкретні дії. Підвищення тарифів – це не вихід. Це лише поглибить кризу”, – підсумував він.
Наразі ситуація залишається напруженою, і бізнес-спільнота чекає на відповідні кроки з боку держави та керівництва “Укрзалізниці” для запобігання економічних втрат.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!