Новини / Політика     17 серпня 2020 16:20

Криза у Білорусі може дестабілізувати український ринок дизпального

Можливі страйки на білоруських НПЗ і перебої з постачанням пального спровокують турбулентність на українському ринку, але загрози дефіциту і зростання цін не існує – Сергій Куюн

Білоруська криза може дестабілізувати український ринок нафтопродуктів з огляду на те, що частка Білорусі на українському ринку дизельного пального ставить 30%, а по бітуму – 50%. Про це повідомив на своїй сторінці Facebook директор Консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн.

Поки НПЗ працюють, про приєднання до страйку заявили працівники НПЗ «Нафтан», а інформація з Мозирського НПЗ ще відсутня.

Втім, як вважає експерт, підстав для виникнення серйозної паливної кризи для України немає з двох причин.

По-перше, вже півроку на українському ринку наявний великий профіцит дизельного палива і бензину і трейдери працюють майже на нульовій маржі.

По-друге, ринок України відкритий для поставок завдяки диверсифікованій моделі поставок. Сергій Куюн наводить приклад того, що за останній рік були перебої з російськими поставками (у серпні-вересні 2019 року) і постачанням нафтопродуктів з Білорусі (у першому кварталі 2020 року). Але для ринку вони пройшли майже непомітно.

«Єдиний, хто може дестабілізувати ситуацію, це Росія, яка забезпечує левову частку сировини на білоруських НПЗ. Але як би не складалася ситуація з поставками з Білорусі, це викличе максимум двох-тритижневу турбулентність. Не дефіцит, не різкий стрибок ціни, а саме тимчасову дестабілізацію», – зазначив він.

Проблемною позицією може стати бітум, бо білоруські обсяги постачання об’єктивно замінити нічим. Але, на погляд Сергія Куюна, для економіки і життєдіяльності країни це не є питанням стратегічної важливості, на відміну від дизпалива і бензину.

Фото: Rail.insider

Читайте також