Аномальна спека в липні цього року суттєво змінила ситуацію на ринку експортних перевезень зернових культур, вплинувши на баланс попиту та пропозиції.
На відміну від попередніх років, коли збирання врожаю активізувало попит на залізничні перевезення та підвищувало ціни на користування вагонами-зерновозами, аграрії зараз не поспішають продавати зерно. Вони обирають зберігати врожай до завершення збиральної кампанії, очікуючи на зростання цін.
Цього року через аномальну спеку частина врожаю кукурудзи в центрі України згоріла. Це змусило аграріїв переглянути свої плани: вони вважають, що зменшення врожаю підвищить ціни, тому варто зачекати. Таким чином, на початку маркетингового сезону попит на експортні перевезення зерна залишається низьким.
В результаті, різкі подорожчання вартості користування вагонами-зерновозами найближчим часом малоймовірні. Цьогорічний збір врожаю зернових розпочався за найнижчої вартості користування вагонами-зерновозами: комерційні парки пропонують вагони по 200-500 грн за добу, а вагони «Укрзалізниці» – по 1450 грн за добу. У попередні сезони висока вартість перевезень була спричинена обмеженням пропозиції вагонів з боку «Укрзалізниці» та власників комерційних парків, що підвищувало попит під час виконання експортних контрактів.
Цьогоріч ринок логістики аграрних вантажів може повторити ситуацію 2020 року, коли низький попит на продаж і купівлю зерна не викликав різких цінових коливань. Хоча «Укрзалізниця» залишається монополістом із можливістю регулювати кількість доступних вагонів, малоймовірно, що цього року їй вдасться влаштувати цінову битву за вагони-зерновози, оскільки ринок став більш обізнаним з такими операціями.
Таким чином, аграрії адаптуються до нових умов і обирають стратегії, які дозволять їм отримати максимальну вигоду від зберігання зерна до кращих цінових умов.
Нагадаємо, через рекордну спеку врожай ранніх зернових скоротиться на 5%, а пізні культури втратять близько 15%.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!