Новини / Кейси     02 вересня 2019 11:51

Передбачив на 100 років наперед: як геніальність Жана Суффле допомогла створити агрогіганта

Сімейна справа, яка передається від діда до онука, може не тільки жити, а й успішно розвиватися понад 100 років. Це доводить історія французької компанії «Суффле Груп». Аби зрозуміти, в чому секрет її успіху, слід розглянути стратегічні рішення, прийняті засновниками родинного бізнесу ще на старті.

Landlord реалізує проєкт «Агродинастії», покликаний ознайомити читачів з яскравими прикладами світового агробізнесу.

Заснування

Історія «Суффле Груп» бере початок у 1900 році, коли подружжя П’єр та Люсі Жюша придбали зерновий бізнес у місті Ножан-сюр-Сен за 1800 франків.

1927 року маленький сімейний бізнес перейшов до управління їхнього зятя Жана Суффле, який не просто був фермером і знав особливості агробізнесу, а й мав підприємницький хист. Саме під його управлінням компанія почала інтенсивно розвиватися.

Читайте: Чотири складові сторічного успіху родини Суффле, або як французи перебудували агробізнес

Жан Суффле розумів, що вдала логістика значно знижує витрати на доставку зерна від поля до клієнта. Саме тому всі свої зусилля компанія направляла в розвиток саме логістики. Завдяки старанням Жана Суффле в 1939 році в Ножані з’явився перший елеватор.

Поштовх для розвитку

Узагалі постать Жана Суффле — визначальна в історії «Суффле Груп», тож не дивно, що компанія названа його прізвищем, а не Жюша. Саме він, 26-літній юнак, дав поштовх бізнесу, який переріс масштаби сімейного.

Аналізуючи його рішення, видно, що комерційна геніальність цього фермера виявилася у трьох визначальних рисах.

Перша, про яку вже йшлося вище, — прозорливість: Жан Суффле міг бачити наперед, передрікати, в який бік рухається соціум та економіка.

Друга риса — віра в себе, у свою справу.

І третя риса характеру фактичного основоположника компанії — відповідальність. Тут ідеться про наріжне розуміння: «Хочеш, аби справу було зроблено добре, зроби її сам».

Жан Суффле зумів сформулювати по суті базовий принцип діяльності «Суффле Груп»: для ефективного управління бізнесом не треба розширювати управлінський штат, а… слід більше працювати самому й покладатися на себе.

Розвиток

Після закінчення Другої світової війни Жан Суффле домовився із французькою залізницею про будівництво зерносховищ поблизу залізничних станцій, що дало змогу транспортувати зерно по всій Франції потягами.

Це значно зменшило логістичні витрати та дало «Суффле Груп» конкурентні переваги, адже тепер була можливість доставляти зерно не тільки по всій території Франції, а й експортувати його до сусідніх країн. І вже у 1950 році компанія починає відвантажувати зерно до Німеччини та країн Бенілюксу.

У 1946-му сімейна компанія змінює форму власності й стає товариством з обмеженою відповідальністю під назвою Etablissements J. Soufflet.

Після Другої світової війни економіка Європи стрімко розвивалася, що створювало сприятливі умови для інвестування й розвитку. Саме тому Жан Суффле вирішує диверсифікувати бізнес і придбати солодовий завод у Ножані. Солодовий бізнес давав гарний прибуток, і згодом компанія придбала ще два солодові заводи у Страсбурзі.

Сьогодні компанія «Суффле Груп» — найбільший приватний покупець зерна в Європі.

Landlord у межах проєкту «Агродинастії» знайомить читача з історією і досвідом французької сімейної компанії «Суффле Груп», яка успішно розвивається понад 100 років і досягла світових масштабів агробізнесу.

Читайте також