Ізраїльський стартап Steakholder Foods представив першого в галузі 3D-друкованого вугра. У майбутньому компанія додасть до продукту також культивовані клітини цієї риби, передає newfood.
Це сталося після того, як виробник дебютував з першим у світі культивованим окунем разом із сінгапурським виробником культивованого м’яса Umami Meats. Разом вони отримали грант у розмірі $1 млн від Сінгапурсько-Ізраїльського фонду промислових досліджень і розробок на створення інноваційного продукту.
Цього разу Steakholder Foods за допомогою технології 3D-друку вдалося точно відтворити складну текстуру дикого вугра. Для цього технологи створили унікальне поєднання матеріалів та вдалися до точного шарування у процесі друку.
Порівняно з існуючими веганськими альтернативами риби технологія ізраїльського стартапу передбачає значну економію вихідної сировини.
Глобальний ринок вугрів у 2022 році оцінювався в $4,3 млрд. Середньорічний темп зростання ринку – 2,19%. Однак галузь зіштовхується з кількома критичними проблемами, включаючи надмірну експлуатацію диких вугрів та ризик їх зникнення, особливо в Японії, на яку припадає основна частка світового споживання цієї риби.
Вугрів надзвичайно важко розводити на фермах через їх складний життєвий цикл, зарегульованість сектору та інші проблеми, такі як браконьєрство та торгівля на чорному ринку.
Випуск друкованого вугра знаменує собою переломний момент у промисловості морепродуктів, – вважає Арік Кауфман, генеральний директор Steakholder Foods.
Рослинний вугор – смачний, екологічний та має потенціал до масового виробництва.
Нагадаємо, приблизно половина зернових культур в Україні експортується через неофіційні канали, уникаючи сплати податків.
Протягом січня-листопада 2023 року Україна імпортувала товарів на суму $57,2 млрд та експортувала на $32,8 млрд, згідно із повідомленням Державної митної служби України.
Станом на 15 грудня 2023 року обсяг експорту зернових та зернобобових культур з України в сезоні 2023/24 склав приблизно 15,3 млн тонн. Це на 4,7 млн тонн, або 23% менше порівняно з аналогічним періодом минулого сезону.
Ціни на українську пшеницю залишаються стабільними через знижену ділову активність на глобальному ринку протягом новорічного періоду з 25 грудня до 5 січня.
Українці пожертвували 27,4 млрд через monobank за 2023 рік, тоді як у 2022 році ця сума становила 8,5 млрд, згідно зі статистикою, яку облікував monobank.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!